Publicado 01/02/2019 11:42

El bus a demanda de Torre Baró assoleix els 70 usuaris diaris durant la primera setmana de funcionament

Agencia Catalana de Noticias
ACN

Els vens poden demanar l'hora i parada que vulguin a través del telfon i una 'app' per connectar la part alta del barri amb els transports i serveis de la part baixa

ACN

Barcelona.-L'autobús a demanda del barri de Torre Baró de Barcelona, al districte de Nou Barris, porta gairebé dues setmanes en funcionament i ja l'han usat unes 70 persones cada dia feiner. Mitjanant el nou servei, que es denomina El Meu Bus, qualsevol persona pot desplaar-se dun punt a un altre del barri i accedir a la resta de la xarxa de transport públic amb els abonaments i targetes habituals de tarifa integrada. Només cal que lusuari es registri i faci la sollicitud a través duna aplicació o duna trucada de telfon gratuta, i tindr el vehicle (un minibús de TMB adaptat a persones amb mobilitat reduda) al lloc i a lhora que el demanin.

El recorregut del bus a demanda es basa en un sistema intelligent que encaixa les sollicituds de desplaament rebudes amb antelació. El trajecte es pot sollicitar en qualsevol moment, si bé es recomana que la petició es faci amb prou antelació a lhora de recollida per garantir el bon funcionament del servei.Hi ha 28 parades fixes per escollir el lloc de pujada, lhora (dins de lhorari establert, de 7 a 20.30 els feiners, de 8 a 20.30 els dissabtes i de 9 a 20.30 els festius) i el punt de baixada, per a un sol dia o bé de manera peridica. La mateixa aplicació, que també es diu El Meu Bus i es pot descarregar de franc a les botigues virtuals dApple i Android, serveix per modificar una petició o cancellar-la.Abans de la posada en marxa del servei, sen va difondre informació al llarg de dues setmanes. Shan dut a terme 128 hores dinformació a peu de carrer, sha contactat amb uns 250 habitatges i sha deixat informació bustiada a uns 50 habitatges més on no sha pogut localitzar venat. A més, també sofereix informació dins el vehicle o a peu de parada durant els primers dies de funcionament.Balan de la primera setmana de serveiEn els primers vuit dies de servei --del 21 al 28 de gener--, el bus ha transportat 515 persones en 376 serveis. Hi ha hagut una mitjana de 72 passatgers en els dies feiners, mentre que el dissabte es van atendre 38 usuaris i el diumenge, 45. En total, shan registrat al servei 205 usuaris, i el bus a demanda ha recorregut 819,5 quilmetres.El gruix de desplaaments s'han realitzat entre la part alta i la part baixa de Torre Baró. Les parades més sollicitades són la Castellví-Lli -15%- i Prats de Rei-Castell d'Argenola -9%-, totes dues a la part alta. A més, la majoria de serveis han servit al passatger per desplaar-se a equipaments i serveis del barri, com ara escoles o el Centre d'Atenció Primria, i per fer transbords a altres transports públics que connecten el barri amb la resta de la ciutat i lrea metropolitana.Lapp ha rebut una valoració mitjana de 4,6 punts sobre 5, i a través seu sha sollicitat al voltant del 67% del total de serveis, mentre que la resta, un 33%, shan programat a través de trucades telefniques. Pel que fa al perfil dels usuaris, bona part dells tenen entre 35 i 54 anys.Millora de la connectivitat de Torre BaróLobjectiu del nou bus a demanda és assegurar la connexió amb transport públic de la part alta de Torre Baró amb la part baixa, on hi ha tota loferta de serveis del barri i els transports massius, i amb Ciutat Meridiana. Per tant, es complementa loferta de transport públic sense substituir cap línia actual i es millora laccés de molts vens als serveis de salut, educatius i altres equipaments i la connectivitat amb la resta de transport públic: el Metro, Rodalies i els autobusos urbans, inclosa la nova xarxa de bus.La prova pilot sha previst que duri dos anys. Un cop acabat aquest període, se nanalitzaran els resultats per estudiar la implantació definitiva del servei i lampliació a altres punts de la ciutat amb dificultats daccés al transport públic.El projecte es posa en marxa en el marc del Pla de Barris, amb la implicació del districte, la regidoria de Mobilitat i TMB. Com a inversió inicial shi han destinat 380.000 euros, per a la preparació de la infraestructura i la tecnologia, mentre que el cost anual estimat (despeses doperació menys ingressos) puja a uns 500.000 euros, que assumeix lAjuntament a través del Pla de Barris.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés