El bus a demanda de Torre Baró assoleix els 70 usuaris diaris durant la primera setmana de funcionament

Agencia Catalana de Noticias
ACN
Publicado 1/2/2019 11:42:18CET

Els veïns poden demanar l'hora i parada que vulguin a través del telèfon i una 'app' per connectar la part alta del barri amb els transports i serveis de la part baixa

ACN

Barcelona.-L'autobús a demanda del barri de Torre Baró de Barcelona, al districte de Nou Barris, porta gairebé dues setmanes en funcionament i ja l'han usat unes 70 persones cada dia feiner. Mitjançant el nou servei, que es denomina El Meu Bus, qualsevol persona pot desplaçar-se d’un punt a un altre del barri i accedir a la resta de la xarxa de transport públic amb els abonaments i targetes habituals de tarifa integrada. Només cal que l’usuari es registri i faci la sol·licitud a través d’una aplicació o d’una trucada de telèfon gratuïta, i tindrà el vehicle (un minibús de TMB adaptat a persones amb mobilitat reduïda) al lloc i a l’hora que el demanin.

El recorregut del bus a demanda es basa en un sistema intel·ligent que encaixa les sol·licituds de desplaçament rebudes amb antelació. El trajecte es pot sol·licitar en qualsevol moment, si bé es recomana que la petició es faci amb prou antelació a l’hora de recollida per garantir el bon funcionament del servei.Hi ha 28 parades fixes per escollir el lloc de pujada, l’hora (dins de l’horari establert, de 7 a 20.30 els feiners, de 8 a 20.30 els dissabtes i de 9 a 20.30 els festius) i el punt de baixada, per a un sol dia o bé de manera periòdica. La mateixa aplicació, que també es diu El Meu Bus i es pot descarregar de franc a les botigues virtuals d’Apple i Android, serveix per modificar una petició o cancel·lar-la.Abans de la posada en marxa del servei, se’n va difondre informació al llarg de dues setmanes. S’han dut a terme 128 hores d’informació a peu de carrer, s’ha contactat amb uns 250 habitatges i s’ha deixat informació bustiada a uns 50 habitatges més on no s’ha pogut localitzar veïnat. A més, també s’ofereix informació dins el vehicle o a peu de parada durant els primers dies de funcionament.Balanç de la primera setmana de serveiEn els primers vuit dies de servei --del 21 al 28 de gener--, el bus ha transportat 515 persones en 376 serveis. Hi ha hagut una mitjana de 72 passatgers en els dies feiners, mentre que el dissabte es van atendre 38 usuaris i el diumenge, 45. En total, s’han registrat al servei 205 usuaris, i el bus a demanda ha recorregut 819,5 quilòmetres.El gruix de desplaçaments s'han realitzat entre la part alta i la part baixa de Torre Baró. Les parades més sol·licitades són la Castellví-Lliçà -15%- i Prats de Rei-Castell d'Argençola -9%-, totes dues a la part alta. A més, la majoria de serveis han servit al passatger per desplaçar-se a equipaments i serveis del barri, com ara escoles o el Centre d'Atenció Primària, i per fer transbords a altres transports públics que connecten el barri amb la resta de la ciutat i l’àrea metropolitana.L’app ha rebut una valoració mitjana de 4,6 punts sobre 5, i a través seu s’ha sol·licitat al voltant del 67% del total de serveis, mentre que la resta, un 33%, s’han programat a través de trucades telefòniques. Pel que fa al perfil dels usuaris, bona part d’ells tenen entre 35 i 54 anys.Millora de la connectivitat de Torre BaróL’objectiu del nou bus a demanda és assegurar la connexió amb transport públic de la part alta de Torre Baró amb la part baixa, on hi ha tota l’oferta de serveis del barri i els transports massius, i amb Ciutat Meridiana. Per tant, es complementa l’oferta de transport públic sense substituir cap línia actual i es millora l’accés de molts veïns als serveis de salut, educatius i altres equipaments i la connectivitat amb la resta de transport públic: el Metro, Rodalies i els autobusos urbans, inclosa la nova xarxa de bus.La prova pilot s’ha previst que duri dos anys. Un cop acabat aquest període, se n’analitzaran els resultats per estudiar la implantació definitiva del servei i l’ampliació a altres punts de la ciutat amb dificultats d’accés al transport públic.El projecte es posa en marxa en el marc del Pla de Barris, amb la implicació del districte, la regidoria de Mobilitat i TMB. Com a inversió inicial s’hi han destinat 380.000 euros, per a la preparació de la infraestructura i la tecnologia, mentre que el cost anual estimat (despeses d’operació menys ingressos) puja a uns 500.000 euros, que assumeix l’Ajuntament a través del Pla de Barris.

Contador
L'actualitat més visitada a Aldia.cat

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2019 Europa Press. Està expressament prohibida la redistribució i la redifusió de tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense previ i exprés consentiment.