El líder d'ERC a Barcelona reivindica la presència del president del Govern a la inauguració de les estacions de Foc i Foneria
ACN
Barcelona.-El president d'ERC a Barcelona, Alfred Bosch, ha celebrat aquest divendres l'arribada del metro als barris de la Marina, alhora que ha reclamat que el govern de la ciutat ha de "fer tot el que calgui" perquè es completi les línies L9 i L10 del metro, i ha admès que això pot implicar que les arques municipals continuïn finançant les obres. Bosch ha recordat, però, que l'aportació econòmica de l'Ajuntament en la finalització de les estacions de les parades de Foc i Foneria, que s'inauguren aquest dissabte, és una anticipació que el Govern en cobrirà el cost "íntegrament". Responent a crítiques del PP que ha apuntat que el president Quim Torra no hauria d'assistir a l'obertura de les estacions per la falta d'inversió en la infraestructura, Bosch ha reivindicat la seva presència perquè l'obra "és competència de la Generalitat" ."Només faltaria, el president ha de ser aquí", ha reblat.
Al mig del Passeig de la Zona Franca i davant la boca de metro de Foneria, Bosch s'ha mostrat "content" per l'entrada en funcionament de les parades del barri de la Marina i ha recordat que el veïnat "fa dècades que reivindica formar part de la ciutat" i l'arribada del metro "ho permetrà". Amb la posada en marxa de les estacions de Foc i Foneria aquest dissabte, el servei de metro serà una realitat a la Zona Franca, l'única part de Barcelona on encara no arriba el transport soterrat.Segons Bosch, que ha comparegut acompanyat de la consellera del districte per ERC, Marta Alonso, amb la inauguració d'aquest dissabte es completarà "el primer pas" perquè es completi "l'espina dorsal" dels transports de l'àrea metropolitana i ha reiterat que la seva formació va ser "instrumental" en aconseguir que el consistori decidís finançar les últimes obres. "Hem ajudat tant com hem pogut, condicionant l'aprovació dels pressupostos del 2016, perquè això fos una realitat", ha explicat.El nou servei de metro, de funcionament automàtic sense conductor, inclou tres estacions que estan obertes des del 2016 com a part de la línia 9 Sud (Can Tries\/Gornal, Torrassa i Collblanc), en les quals es podrà fer intercanvi entre totes dues línies. Bosch ha promès que el govern, del qual forma part el seu partit, posarà "tot l'esforç" per acabar aquesta infraestructura, que s'ha d'acabar unint a l'L10 Nord, que va de la Sagrera a Gorg, a Badalona.