ACN
Barcelona.-El Born Centre de Cultura i Memria de la m dEufnic, el festival d'art sonor i visual de les Terres de l'Ebre, acull un cicle dactivitats musicals al voltant de la memria, comissariat per Arnau Horta, i resseguint la vinculació de les arts sonores amb el patrimoni immaterial. 'Sons de la memria' és un programa dintervencions sonores de dos anys de durada que en accions semestrals, presentar a El Born CCM actuacions en viu, installacions sonores i altres formats híbrids que exploren la qüestió de la memria i la seva naturalesa malleable a través de la música. La primera de les cites ser el divendres 22 i el dissabte 23 de mar, amb entrada gratuta, amb la conferncia inaugural a crrec d'Arnau Horta i Simon Reynolds i l'actuació expandida de Janek Schaefer i Philip Jeck.
La conferncia que dona el tret de sortida a 'Sons de la memria' pretén ser un homenatge a la figura i obra de Mark Fisher, crític cultural que va manllevar de Jacques Derrida el terme 'hauntologia' per descriure una srie de propostes musicals que semblen oscillar entre la nostlgia i laspiració dun futur perdut, projectant-se simultniament cap endavant i cap enrere en el temps. La conferncia inaugural comptar amb la presncia de Simon Reynolds, amic i collaborador de Fisher i també responsable de la recuperació de la noció dhauntologia en el context de la crítica musical, i d'Arnau Horta, comissari de 'Sons de la memria'. La primera acció de "Sons de la memria" es completa el dissabte 23 de mar amb la intervenció sonora 'Songs of Europe': Janek Schaefer i Philip Jeck. 14 anys després de la seva memorable collaboració al disc 'Songs for Europe', Schaefer i Jeck es retroben per crear una intervenció sonora a mig camí entre lactuació en viu i la installació immersiva.