Publicat 03/10/2020 06:33

Bolt incorporar 270 bicis elctriques més a Barcelona després del segon repartiment de llicncies i ja en tindr 742

Pla mitj d'una bicicleta Bolt. Imatge del 29 de setembre de 2020. (Horitzontal)
Pla mitj d'una bicicleta Bolt. Imatge del 29 de setembre de 2020. (Horitzontal) - Marta Casado Pla (ACN)

La companyia est "molt interessada" en optar al servei de patinets quan l'Ajuntament convoqui el concurs el 2021

ACN

Barcelona.-L'empresa de mobilitat compartida Bolt té previst incorporar 270 bicis elctriques més a la seva flota de Barcelona en els prxims dies, segons ha explicat a l'ACN el seu gerent regional al sud d'Europa, Paul Álvarez. Es tracta d'una part de les 900 llicncies sobrants d'entre les 3.975 que l'Ajuntament de Barcelona va adjudicar inicialment. La companyia, que és a la ciutat des de fa poques setmanes, va rebre 472 llicncies d'entrada i amb les noves en passar a tenir 742, situant-se com a primer operador privat juntament amb Idribk Spain SL (741). Álvarez ha avanat que l'empresa est atenta a la prxima adjudicació de llicncies per a patinets compartits, un concurs que l'Ajuntament convocar al llarg del 2021.

Álvarez destaca que el "punt diferencial" de Bolt és que és l'única companyia d'Europa de micromobilitat que ofereix a partir d'una mateixa app diversos serveis, com bicis i patinets compartits, taxis, vehicles de lloguer amb conductor o repartiment de menjar a domicili. No és el cas de Barcelona, ja que de moment només s'hi poden trobar bicicletes elctriques. No obstant aix, el directiu de Bolt al sud d'Europa afirma que estaran pendents per si algun dia pot ampliar la cartera de serveis a la capital catalana, com per exemple els patinets. En aquest sentit, ha reconegut que des de l'empresa estan "molt interessats" en optar a tenir llicncies quan es publiqui el concurs. De moment, fonts municipals han detallat a l'ACN que es continua treballant a nivell intern i que properament es far una primera convocatria amb el grup del pacte de la Mobilitat sobre els patinets compartits. Tot seguit, s'haur d'aprovar la regulació i al llarg de l'any vinent es convocar el concurs.Álvarez ha assenyalat que el coronavirus no va condicionar l'arribada del servei de bicicletes elctriques compartides a la capital catalana. "Al final, la ciutat de Barcelona ha apostat per nosaltres per oferir un servei públic i estem disposats a donar-lo, tant en situació de coronavirus com no", assegura Álvarez, que garanteix que les bicicletes es desinfecten cada cop que tornen al taller. Barcelona és la segona ciutat on Bolt ofereix el servei de bicicletes compartides després de París, tot i que ara mateix a la capital francesa est aturat arran de la covid-19."Des de fa molt de temps és una de les primeres ciutats europees que hem tingut en el radar", subratlla el directiu de Bolt a l'ACN sobre Barcelona. Segons sosté, l'entorn de la capital catalana "és molt favorable per a la mobilitat compartida" i valora que sigui una de les "pioneres" en la regulació del sector. El preu del servei és de 0,05 euros per minut i per desbloquejar la bicicleta cal fer l'ús de l'app i un codi QR.Actualment, l'empresa, amb seu a Estnia, est present en 35 pasos i ofereix des de la seva app diferents serveis de mobilitat alhora, en funció de l'estat on opera. La multinacional, que és l'antiga Taxify, és un dels quatre unicorns amb origen al país bltic, de només 1,3 milions d'habitants, juntament amb Skype (ara propietat de Microsoft), Transferwise i Playtech.900 llicncies pendents d'adjudicarEn el concurs de l'Ajuntament de Barcelona per repartir un total de 3.975 llicncies per a bicis elctriques, Bolt va sortir escollida juntament amb Smart Cycles, Jump Bicycles Spain, i Idrik Spain, a més de Yego, Cooltra i Scoot, que també opera servei de motos compartides. A finals de setembre, el govern municipal va informar que al final les llicncies en vigor són 3.075, de les quals 742 són per a Bolt, 741 per a Idribk Spain SL, 650 per a Cooltra, 472 per a Smart Cycles SL i 470 per a Yego.D'aquesta manera, un cop distribudes les llicncies sobrants entre les adjudicatries fins al mxim que havien demanat, encara n'han quedat 900 per cobrir després que SmartCylcles-Donkey no presentés la documentació corresponent i Jump\/Line hi renunciés. En el cas de les motos compartides, hi ha 285 vacants i en ambdós casos l'Ajuntament de Barcelona té previst engegar un procés de readjudicació en un futur.