Publicado 18/09/2020 11:36CET

El Biz Barcelona i Saló de l'Ocupació esperen uns 10.000 visitants en la seva primera edició conjunta

S'hi abordarà l'impacte de la pandèmia i la reactivació econòmica i s'assessorarà les persones en recerca de feina

ACN

Barcelona.-El Biz Barcelona i el Saló de l'Ocupació, que aquest any se celebrarà per primer cop conjuntament i en format presencial i digital, espera la visita d'unes 10.000 persones al Pavelló 8 de Fira de Barcelona. Els salons començaran dilluns i s'allargaran fins dijous, un dia més de l'habitual, per "diluir" la presència del públic al recinte, que comptarà amb mesures de seguretat com el control de les entrades i sortides per no superar l'aforament màxim permès, controls de temperatura, tecnologia 'touchless' per fer qualsevol tràmit i circuits en un sol sentit. Durant els tres dies, s'abordarà l'impacte que tindrà la pandèmia en l'economia i com serà la reactivació de les empreses, autònoms i ciutadans que busquen feina o vulguin reorientar-se.

En total, en el BizBarcelona hi participaran uns 150 ponents i 117 conferències en cinc àmbits temàtics: 'Emprendre', 'Creixement', 'Nous Reptes, Noves Realitats', 'Start-ups&Busniess Innovation Arena' i 'Talent Arena', un espai que compartirà amb el Saló de l'Ocupació. En aquest darrer, els visitants podran buscar orientació per accedir al món laboral, fer una aproximació a quines seran les professions del futur, així com preparar-se per al procés de recerca de feina i conèixer els drets laborals dels treballadors, entre d'altres.Entre els ponents que participaran a les conferències hi ha el president de la Cambra, Joan Canadell; el president de Pimec, Josep González; la presidenta i consellera delegada de Savill Aguirre Newman Bacelona, Anna Gener i la presidenta del Circuit de Barcelona-Catalunya, Maria Teixidor.Pel que fa el saló de l'Ocupació Juvenil es converteix aquest any en un Saló de l'Ocupació en general i està obert a qualsevol persones en recerca de feina i reorientació professional. En total, s'hi celebraran 125 activitats entre xerrades, conferències i tallers, a més d'espais d'assessorament individualitzat, entre d'altres.Segons han detallat el conseller delegat de Fira de Barcelona, Constantí Serrallonga, i el director de Negoci Propi de Fira, Salvador Tasqué, ja s'han acreditat unes 5.000 persones de forma digital i confien que en el darrer moment, fins dilluns que comença el saló conjunt, se n'hi afegiran de noves. Es tracta, a més, d'un esdeveniment local, on el 90% dels assistents són de Barcelona i la seva àrea metropolitana, "el mateix que està passant a Europa", segons Serrallonga, per els restriccions en els viatges internacionals.El saló conjunt serà el primer gran esdeveniment de Fira de Barcelona després del pic de la pandèmia i des que el febrer el MWC va decidir ajornar l'edició d'enguany. Sobre el saló del 2021, el conseller delegat de Fira de Barcelona ha assegurat que treballen amb l'escenari actual, és a dir, que tingui lloc entre l'1 i el 4 de març, tot i que l'ISE -que se celebra un mes abans- ja va anunciar fa pocs dies que l'ajornava uns mesos. El director de Negoci Propi de Fira de Barcelona, Salvador Tasqué, ha explicat que un cop finalitzat la celebració conjunta dels dos salons es mantindran junts en les pròximes edicions o es tornaran a celebrar per separat.Per la seva banda, el primer tinent d'alcaldia d'Economia, Treball, Competitivitat i Hisenda de l'Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni, ha destacat que la celebració del saló conjunt vol que sigui "un punt d'inflexió" en els esdeveniments semipresencials i en la reactivació de la ciutat.La presència física a les fires, un valor "insuperable"El conseller delegat de Fira de Barcelona, Constantí Serrallonga, ha defensat que el valor de la presència física en una fira és "insuperable" i "insubstituïble" i que "és molt més eficient". En aquest sentit, ha posat l'exemple de la Varmon Bridal Fashion Week, on normalment els expositors hi fan el 70% de les vendes de tot l'any, o en el Mobile World Congress, on els participants asseguren fer en tres dies els contactes de sis mesos.Per això, Serrallonga ha afirmat que és una "oportunitat" perquè els 'streamings' permeten arribar a audiències que no poden assistir a l'esdeveniment físic. "El digital serà una palanca més per donar-li una internacionalitat", ha afegit Serrallonga, que també ha comentat que audiències que hi assisteixen virtualment al Bridal Fashion Week potser estudiaran ser a Barcelona l'any que ve, tot i no haver-ho platejat inicialment.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2020 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés