Actualizado 22/09/2018 17:28

La bijuteria i les joies agafen pes a Expohogar

Agencia Catalana de Noticias
ACN

En decoració tenen especial protagonisme els daurats, que ja no es reserven per les festes de Nadal

ACN

Barcelona.-Els expositors que mostren les noves tendències en decoració es barregen amb la bijuteria i les joies, moltes d'elles d'autor, a l'Expohogar tardor 2018. De fet, dels 250 expositors que alberga des d'aquest dissabte i fins al 25 de setembre la Fira de Barcelona, 120 estan dedicats a l'espai BCNJoya, on abunden els anells, els collarets i les arracades de tots els materials, de tots els colors i per a tots els gustos. A més, hi ha un espai dedicat a les joies d'autor, el 'BCNJoya concept'. Pel que fa a la decoració de casa, aquesta temporada agafen protagonisme els daurats, que ja no es reserven només per les festes de Nadal i ho impregnen tot. A aquesta tendència els experts n'anomenen 'golden seduction' i està "causant furor", segons els professionals.

Josep Alcaraz, director d'Expohogar, ha detallat que aquest any l'oferta és "més complerta que els darrers anys" i que hi ha "expositors de regal, decoració, joieria i bijuteria". "Esperem 11.000 visitants i hi ha activitats paral·leles molt importants pel detallista perquè permeten aprendre com millorar les seves vendes", ha afegit. D'entre les novetats ha destacat que "BCNJoya ha crescut molt, amb 120 expositors" i que enguany compta amb un "nou sector que es diu 'BCNJoya concept', en el qual joves dissenyadors i creadors presenten joies d'autor i joies creatives".Als estands de decoració hi destaquen firmes com Item Internacional, Signes Grimalt, Foimpex, Imori o Taller de las Indias, que exposen les novetats d'aquesta tardor. S'hi exhibeixen sobretot productes relacionats amb la temporada nadalenca, període que concentra el volum més gran de vendes.Alegría Fernández, directora de compres de la marca de decoració Foimpex, ha explicat que aquesta temporada hi ha dues tendències que estan fent furor. Una d'elles és el 'golden seduction', on" tot és molt daurat". "El color or ja no es redueix al Nadal i s'expandeix a la tardor i a l'hivern", ha detallat tot afegint que és una tendència "molt glamurosa que es trasllada amb molts objectes de decoració com són els canelobres". L'altra gran tendència d'aquesta temporada és l'artdeco passion', "marcada pels negres, els daurats i els blancs, cosa que evoca als trens d'abans". De fet, ens trasllada als "anys vint" amb "molt grafisme que es repeteix a les estovalles de casa, als coixins" i a molts altres objectes", ha afegit Fernández.BCNJoyaBCNJoya agafa cada vegada més pes a Expohogar. De fet, enguany gairebé ocupa la meitat dels expositors, 120 dels 250 que hi ha. Hi podem trobar firmes de joieria comercial, d'alta gamma i de disseny i rellotgeria com Berna Rubí, Antonelli, Joies Perelli o Marea.En aquest espai hi destaca el 'BCNJoya Concept', una àrea dedicada a les joies més avantguardistes, on es pot admirar la creativitat dels dissenyadors, que moltes vegades també han elaborat les seves peces artesanalment. Entre els creadors hi ha Núria Bacardit, que ha portat al saló la seva marca de joies artesanes UIA. Aquesta és la segona vegada que té un expositor a Expohogar, de fet, li ha "anat bé per moure la marca a nivell d'Espanya i de Catalunya" i perquè les seves peces es venguin a "botigues i galeries d'art".Noemi Eggenschwiler és una dissenyadora suïssa establerta a Barcelona que ha vingut al saló a presentar les seves creacions, que s'amaguen sota la marca Nuomi Design. Eggenschwiler ha detallat que totes les seves joies són fetes per ella en un taller i que ha vingut al saló a "agafar punts de venda i a fer contactes amb botigues". "Fins ara sempre havia treballat amb el client final i ara m'agradaria començar en uns quants punts de venda", ha dit il·lusionada.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés