El projecte, basat en la novel·la homònima d'Ignacio Martínez de Pisón, compta amb sis capítols de 50 minuts que s'emetran de cop a Movistar+
ACN
Barcelona.-Els últims anys del franquisme a Barcelona són el teló de fons d'El dia de mañana', la sèrie "generacional" del director Mariano Barroso basada en la novel·la homònima d'Ignacio Martínez de Pisón. Sis capítols de 50 minuts que s'emetran de cop a la plataforma de continguts de Movistar+ aquest divendres 22 de juny, que adopten una estètica amb colors vius per explicar aquesta època "grisa" i "fosca", ha explicat aquest dimecres el director. Rodada íntegrament a la capital catalana i a l'àrea metropolitana, la ficció televisiva està armada al voltant de personatges "clarobscurs" i de les seves relacions amb un protagonista encara més "desconcertant", Justo Gil, un migrant interpretat per Oriol Pla. El repartiment, format també per Aura Garrido, Jesús Carroza i Karra Elejalde, ha recordat que l'equip va començar a rodar el 16 d'octubre i va conviure amb els fets "convulsos" posteriors al referèndum de l'1 d'octubre.
"Era curiós, a la sèrie estàvem matant a Franco i el Parlament a punt de declarar la independència", ha dit Pla, que ha precisat que participar en un projecte amb "tants paral·lelismes" amb l'actualitat permet "posar un mirall" davant d'una història "que es va repetint".