Publicado 6/5/2019 3:33:32 +02:00CET

Barcelona torna a rendir-se a l'energia desbordant de Metallica

Agencia Catalana de Noticias
ACN

La banda californiana fa rugir un Estadi Olímpic ple a vessar en la segona parada de la gira a la ciutat

ACN

Barcelona.-Un any i tres mesos és el temps que ha hagut d'esperar Barcelona per a tornar a vibrar amb un dels grups de 'thrash metal' més icnics del món. La banda Metallica ha aterrat aquest diumenge a la nit a l'escenari de l'Estadi Olímpic decidida a desplegar la seva energia desbordant per sobre de les més de 50.000 persones que han rugit amb un espectacle sobri, per molt efectiu. Metallica, que va actuar per últim cop a la ciutat el febrer de l'any passat, ha tornat ara amb la mateixa gira, 'WorldWired', i la mateixa excusa, promocionar el seu darrer lbum, 'Hardwired... to Self Destruct' (2016). Amb tot, el plat fort de la nit han estat temes antolgics de la banda com 'Enter Sandman', 'One' o 'Nothing Else Matters' i una versió de 'El muerto vivo', de Peret.

Passaven més de 15 minuts de les nou de la nit i de l'hora de l'inici del concert quan un fragment del film 'The Good, the Bad and the Ugly' (1966), ja tradicional als espectacles de Metallica, ha donat pas al quartet californi al ritme de 'The Ecstasy of Gold', de l'itali Ennio Morricone.Durant quasi dues hores i mitja d'espectacle, el grup 'thrash' ha repassat a toc de pirotcnia, fum i lsers els temes del seu últim treball, sense oblidar tampoc xits del 'Black Album' (1991), com 'The Unforgiven' i 'Sad but true', o del clebre disc 'Master of Puppets' (1986), com el tema que li va donar nom i que ha sonat cap a la fi del concert.També a la recta final de l'actuació, Robert Trujillo i Kirk Hammett, baix i guitarra en m, han tornat a sorprendre amb una versió de 'El muerto vivo', de Peret, que ja van tocar l'any passat en la seva visita a Barcelona. "No estaba muerto, estaba de parranda", entonava Trujillo, com si parlés d'una Metallica que avui ha demostrat que vol seguir viva i que es resisteix a oxidar-se.La posada en escena de la banda, que ha actuat en un escenari frontal oposat al públic, ha contrastat amb l'experincia de 360 graus que va muntar l'any passat també a l'Estadi Olímpic, on va actuar en una plataforma totalment envoltada pels assistents. En aquesta ocasió, per, el grup de 'metal' ha optat per situar-se en un escenari coronat per una mampara formada per cinc pantalles verticals que mostraven d'a prop els californians, a més de recursos audiovisuals que han acompanyat alguns dels temes. L'escenari també comptava amb dos braos allargats que s'endinsaven en el públic i que han donat molt de joc cap a la meitat de l'espectacle, quan la banda s'hi ha desplaat als extrems, també Lars Ulrich amb la seva bateria, i ha cantat a tocar dels seus seguidors. Malgrat que Metallica s'ha apropiat de l'Estadi Olímpic durant tot el concert, ha estat al tram final de l'espectacle quan ha fet tremolar les desenes de milers de persones que alaven els dits al cel en forma de banyes amb temes com 'For Whom the Bells Tolls' o 'Nothing Else Matters', que no ha sonat fins al bis.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2020 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés