Publicado 20/05/2019 13:53

Barcelona, tercera de les grans ciutats de l'Estat en compromís amb la mobilitat sostenible segons Greenpeace

ACN

Barcelona.-Barcelona se situa tercera en una classificació que ha elaborat Greenpeace sobre mobilitat sostenible entre les principals ciutats de l'Estat. L'ONG destaca les seves millores en la xarxa ciclista i d'autobús (xarxa ortogonal), i remarca que la capital catalana est reduint l'ús del cotxe en favor de modes nets després de diversos anys de polítiques en favor de la mobilitat de vianants. Greenpeace ha analitzat el grau de compromís en aquest capítol de dotze ciutats de l'Estat avaluant el grau de compliment dels seus propis plans de mobilitat urbana sostenible. S'han estudiat els casos d'Albacete, Barcelona, Bilbao, Madrid, Mlaga, Múrcia, Palma, Pamplona, Santiago de Compostella, Sevilla, Valncia i Saragossa.

En aquest estudi s'han comparat diferents indicadors relacionats amb la seva oferta de transport públic, la seva xarxa de vies ciclistes i carrers de vianants i el seu nivell de contaminació i soroll, entre altres. Barcelona és la tercera ciutat millor valorada d'aquest rnquing de dotze, amb un 6,5 sobre 10, per darrere de Bilbao (6,9) i Valncia (6,6). Aquestes tres ciutats destaquen, segons l'ONG, per una aposta decidida pels models sostenibles, amb mesures de gran calat que estan permetent reduir l'ús del cotxe i millorar la qualitat de vida de la seva ciutadania.Barcelona ocupa el tercer lloc per les seves polítiques en favor de la mobilitat de vianants, la bicicleta i el transport públic en una de les rees metropolitanes més denses dEuropa. En concret, cita la millora de la xarxa de carrils bici o lextensió duna nova xarxa ortogonal dautobusos. També sha comenat la implantació del model de superilles.Ara bé, l'ONG també adverteix que labús del cotxe "continua afectant lhabitabilitat de la ciutat amb nivells de soroll, contaminació i accidentalitat encara inacceptables". Mesures com la Zona de Baixes Emissions han contribut a mitigar els casos més greus, diu, per encara cal reduir més lespai al cotxe, especialment en aquelles avingudes que funcionen gairebé com autopistes al centre de la ciutat per lelevada velocitat i intensitat del trnsit.Entre les "carncies histriques" que Greenpeace detecta, situa la unió del tramvia per la Diagonal, "l'excessiva presncia de motos a les voreres i la difícil gestió de la mobilitat lligada al turisme".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés