Publicat 20/10/2020 13:15

Barcelona preveu pacificar els entorns de 53 escoles durant el 2021

El consistori installar senyals a totes les zones on hi ha centres perqu els conductors redueixin la velocitat

ACN

Barcelona.-L'Ajuntament de Barcelona accelera la pacificació d'entorns escolars i preveu arribar a 78 escoles entre 2020 i 2021. Per aquest any ja tenia previst actuar en 22 per finalment seran 25. A aquestes se n'hi sumaran 53 l'any vinent, arribant així a un total de 78 centres que disposaran d'un espai urb restringit als vehicles amb l'objectiu d'aconseguir un aire de més qualitat, més espais de trobada i menys accidents i soroll. "La projecció inicial era pacificar l'entorn de 55 escoles entre 2020 i 2021, finalment seran 78. Per tant, accelerem i augmentem la previsió", ha destacat l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau. Les intervencions suposaran una inversió de 4,6 milions d'euros i beneficiaran més de 26.000 alumnes amb més rees d'estada.

Amb el ritme actual de pacificacions es preveu que el 2023 s'hagi aconseguit "protegir" els entorns de prop de 200 escoles. La tinenta dalcaldia dEcologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat, Janet Sanz, ha assegurat que l'objectiu és que 1 de cada 3 centres compti amb un entorn pacificat al trnsit. D'altra banda, el 2021 se senyalitzar "de forma visible i clara" els entorns de tots els centres educatius de la ciutat perqu els conductors redueixin la velocitat en accedir-hi. "Hem d'abaixar la velocitat en general a la ciutat, és una de les causes principals dels accidents greus", ha recordat Colau. L'alcaldessa ha destacat que calen estratgies per reduir la presncia dels cotxes tant per a la salut com per "protegir i guanyar un espai públic de qualitat" perqu hi juguin els nens. Segons Colau, tothom sap on hi ha prquings, per exemple, perqu es pot veure la 'P' per en canvi "ningú sap on hi ha escoles". Transformació del model de ciutatTant Sanz com Colau han coincidit a posar en valor la transformació urbanística de la ciutat amb mesures com la pacificació dels entorns escolars. El model de transformació a la ciutat, ha dit Sanz, "vol evitar les 1.000 morts prematures per contaminació que tenen lloc cada any a Barcelona per també una ciutat que vol que la norma sigui 30 km\/h, més i millor comer de proximitat, reduir emissions, nens jugant sense por als carrers, gent gran passejant i més bicicletes".Per la seva banda, Colau ha volgut respondre les crítiques a les actuacions del consistori. "Alguns han volgut ridiculitzar la intervenció dient que juguem al parxís. Al contrari, és de les actuacions més serioses, i amb la salut dels nens i nenes no s'hi juga", ha reblat, defensant que el projecte "ha vingut per quedar-se".