Publicado 25/03/2019 15:49

Barcelona presenta el compromís Biosphere per fer més sostenible la ciutat

Agencia Catalana de Noticias
ACN

Té per objectiu estendres entre els establiments, serveis, productes i operadors turístics de la capital

ACN

Barcelona.-Turisme de Barcelona ha presentat aquest dilluns el compromís Biosphere amb lobjectiu de fer de lactivitat econmica un aspecte més sostenible per a la ciutat. Lany 2011, Barcelona va ser la primera ciutat del món en obtenir la certificació de destinació Biosphere, atorgada per lInstitut de Turisme Responsable (ITR), i ara es vol traslladar aquest compromís al teixit empresarial. Es pretén reconixer laposta que fan establiments, serveis, productes i operadors turístics per una gestió responsable i respectuosa amb el medi ambient, la cultura, les condicions laborals, lequitat de gnere i el retorn social i econmic.

El regidor de Turisme, Comer i Mercats de lAjuntament de Barcelona, Agustí Colom, ha descrit com a important haver pogut treballar-ho amb els sindicats, les patronals i els gremis perqu així es pugui avanar amb bones prctiques cap a una bona sostenibilitat turística de la ciutat. Colom ha afegit que el compromís no només és en elements mediambientals, sinó que també en aspectes laborals i socials. Tot amb lobjectiu final de fer de la capital catalana, ha concls, una destinació veritablement sostenible en laspecte turístic. El compromís Biosphere i el cost total del procés est subvencionat per lAjuntament de Barcelona per a les empreses de la ciutat i aquelles que pertanyen al Consorci de Turisme de Barcelona. El projecte Biosphere vehicula el desenvolupament turístic amb els 17 objectius que va marcar lONU a lagenda 2030 pel desenvolupament sostenible. El director general de Biosphere Espanya, Patricio Azcárate, ha subratllat la necessitat daconseguir un món millor i que, el turisme, pot ser el gra de sorra perqu els objectius es compleixin.En aquesta línia, el director de Turisme de lAjuntament de Barcelona, Xavier Suñol, ha incidit en la importncia del compromís com una estratgia que faci possible impulsar la sostenibilitat turística a tota Barcelona. Prviament a la presentació, el professor de Turisme Responsable a la Universitat Metropolitana de Leeds i conseller de World Travel Market en turisme responsable, Harold Goodwin, ha exposat que el problema de la sobreexplotació turística no només el percep la població local de la destinació, sinó que també els mateixos turistes, ja que noten que la qualitat de lexperincia sha deteriorat.Així mateix, ha marcat diferents solucions, que no tenen per qu ser les mateixes a totes les ciutats, per revertir aquest problema, com aplicar taxes als turistes o assegurar-se datraure el perfil indicat. En aquest sentit, Goodwin ha explicat que ciutats com Amsterdam estan utilitzant aquesta estratgia per reduir larribada de perfils concrets de turistes, així com lús del mrqueting per canviar un comportament incorrecte.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés