Publicado 04/07/2019 15:04

Barcelona ofereix 6.975 llicncies de motos compartides i 3.975 de bicis per regular el sector

Agencia Catalana de Noticias
Agencia Catalana de Noticias - ACN

El consistori comenar ara a treballar en la normativa pels patinets i els cotxes d'ús compartit

ACN

Barcelona.-L'Ajuntament de Barcelona ha presentat el decret que regular la normativa d'atorgament de llicncies de motos i bicicletes d'ús compartit a Barcelona, que entrar en vigor en les properes setmanes, segons ha explicat el regidor de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, Eloi Badia. Les empreses d'explotació de vehicles d'ús compartit comptaran amb 3.975 llicncies per motocicletes i ciclomotors i 6.958 per bicicletes. Cada empresa podr optar a un mxim de 1.325 llicncies per a motos i 2.319 per a bicis i haur de pagar una taxa de 71,51 euros anuals per vehicle. Badia ha anunciat que comenaran a treballar per regular properament els patinets i cotxes d'ús compartit.

El nombre total de llicncies per a motos i bicicletes sadjudicaran a aquelles empreses que facin la sollicitud i compleixin els requeriments. En una primera adjudicació totes les empreses rebran el mateix número de llicncies, cadascuna de les quals tindr una vigncia inicial de 3 anys, que es podr prorrogar per un any més a criteri de lAjuntament de Barcelona prvia petició del titular. Anualment es podr revisar el nombre total de llicncies.Per mantenir la llicncia les persones titulars hauran de respectar la normativa vigent, tenir l'assegurana corresponent, i un compromís de responsabilitat social en matria laboral. També s'hauran de facilitar al consistori les dades de geolocalització de tots els vehicles en temps real durant tot el dia, reubicar-los quan sigui necessari, i estacionar-los correctament. Cada operador haur de vetllar també per evitar que més de la meitat de la flota estigui al centre de la ciutat durant dues hores consecutives.Si no es compleixen aquestes obligacions, l'Ajuntament podr comissar vehicles si el titular continua fent ús de l'espai públic extingida la llicncia, revocar la llicncia si no se'n fa ús durant més de vint dies o per circumpstncies d'inters públic, i imposar sancions de 450,76 euros per incompliment de les condicions d'ús de l'espai públic. En el cas d'incompliment també es podr incautar la garantia, establerta en un 10% de l'import de la taxa pel conjunt dels vehicles.Una empresa denúncia que les llicncies són poques i caresUna de les empreses que ha participat en les sessions de treball amb l'Ajuntament de Barcelona per regular el sector, Mobike, ha criticat que cal "un canvi molt més decidit per combatre l'emergncia climtica" i que la xifra de llicncies hauria de ser més gran "sobretot tenint en compte que hi ha més de 600.000 turismes privats a Barcelona, la gran majoria de combustió".En un comunicat, afegeix que caldria apostar per substituir estacionaments de cotxe a la calada per estacionaments de bicis, com assegura que fan ciutats europees. "Si ciutats referents com Copenhaguen o Amsterdam han aconseguit un canvi radical en la reducció del cotxe privat, Barcelona i la resta de ciutats del món no haurien de ser menys ambicioses", apunten.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés