Barcelona instal·larà nous radars de tram al Túnel de la Rovira, la Ronda del Mig i a la Ronda Litoral

Publicado 18/11/2019 14:33:53CET
Agencia Catalana de Noticias
Agencia Catalana de Noticias - ACN

L'Ajuntament es fixa l'objectiu de reduir un 20% les víctimes mortals en accidents de trànsit a la ciutat el 2022

ACN

Barcelona.-L'Ajuntament de Barcelona instal·larà durant el 2020 nous radars de tram al Túnel de la Rovira, al túnel de Badal de la Ronda del Mig i a la Ronda Litoral al Moll de la Fusta. Són algunes de les mesures que planteja per reduir un 20% les víctimes mortals en accident de trànsit a la ciutat el 2022, l'objectiu que es fixa en el Pla de Seguretat Viària 2019-2022. També es proposa que el nombre de ferits greus disminueixi un 16%. El govern preveu 95 mesures i 124 accions per seguir reduint les persones afectades per accidents, especialment els col·lectius vulnerables. El 48,8% de les víctimes mortals en el període 2015-2018 van ser motoristes, i el 41,3% eren vianants. Dels 236 ferits greus el 2018, el 92% eren vulnerables.

La regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, ha reconegut que es troben amb problemes per fer complir el límit de velocitat en les zones 50 i 30, i ha advertit que no només actuaran amb radars a les rondes, sinó també a l'interior de la ciutat. Ha posat l'exemple de la Superilla de Sant Antoni, on han detectat molts incompliments.D'altra banda, Alarcón ha explicat que l'Ajuntament està treballant perquè sigui obligatori que els usuaris de les bicicletes i les motocicletes compartides hagin de complir un codi de bones pràctiques, expulsant els que cometin irregularitats. S'ha inclòs aquesta condició en els nous concursos i després també es mirarà d'aplicar en el sistema públic. El pla preveu accions per intentar reduir el nombre d'accidents. Ha apuntat, per exemple, que es faran canvis en punts on interaccionen vianants i carrils bici i on s'ha detectat confusió, com ara els carrils de doble sentit. Així, el carril bici de Provença es desdoblarà a Mallorca perquè les bicicletes vagin sempre en el mateix sentit que els vehicles, de forma que els vianants no hagin de mirar a banda i banda a l'hora de creuar. El tinent d'alcaldia de Seguretat, Albert Batlle, ha subratllat que el vianant ara es troba amb "molts actors", i cal "posar ordre". "Això ho farem amb educació però també amb sanció", ha advertit.El nombre de morts en accidents de trànsit a la ciutat va baixar a 12 el 2017, però el 2018 va tornar a pujar fins als 21. Aquest any ja són 19, amb una mitjana d'edat de 42 anys: 11 motoristes, 6 vianants, un ciclista i un conductor de turisme. A Barcelona hi ha 6,1 milions de desplaçaments al dia, segons dades del 2017: 4,13 són interns i 1,95 són de connexió. En els primers, la meitat es fan a peu o en bicicleta. Pel que fa als de connexió, el 52% es fan en transport públic i el 44% en vehicle privat. Entre les mesures concretes que es planteja l'Ajuntament hi ha per exemple el reforçament de la senyalització del carril bus. També s'han iniciat converses amb la DGT per intercanviar sistemes informàtics i poder sancionar vehicles estrangers que superen el límit de velocitat. Es treballa, així mateix, per fer un diagnòstic concret de la situació de la motocicleta per tal de reduir el nombre de víctimes. D'altra banda, la Guàrdia Urbana ja té enllestit un projecte perquè les víctimes es puguin trobar amb les persones que van ocasionar l'accident, tot i que encara no han trobat cap cas que vulgui participar-hi.

Contador