Publicat 02/07/2018 18:36

Barcelona, la Generalitat i el govern espanyol es coordinen per rebre les 60 persones rescatades per l'Open Arms

Les tres administracions s'han reunit per organitzar les tasques immediates d'atenció i acollida de cara a dimecres, quan està previst que arribi el vaixell

ACN

Barcelona.-El govern espanyol, el de la Generalitat i l'Ajuntament de Barcelona s'han reunit aquest dilluns per coordinar les tasques immediates per rebre i atendre les 60 persones migrants que han estat rescatades pel vaixell Open Arms a les costes de Líbia i que està previst que arribin aquest dimecres. La reunió ha tingut lloc a la delegació del govern espanyol a Catalunya i també hi han participat altres agents implicats, com representants de Creu Roja, Proactiva Open Arms, el Port de Barcelona i comandaments dels Mossos d'Esquadra, la Guàrdia Civil i la policia espanyola.

La coordinació de tot l'operatiu s'ha organitzat sobre la base del treball de tres comissions específiques: una primera de coordinació general de l'operatiu; una segona per definir i protocol·litzar la primera atenció al Port de Barcelona i una tercera que establirà la posterior acollida en els centres que s'habilitaran. A la reunió hi han participat una trentena de responsables tècnics de cadascuna de les àrees de responsabilitat de les tres administracions implicades en l'operatiu, com Sanitat Exterior, que serà qui primer es farà càrrec de comprovar l'estat de salut de les persones a bord; els encarregats de la primera identificació i atenció personalitzada a les mateixes instal·lacions del Port de Barcelona i la posterior atenció en centres on rebran una acollida més individualitzada segons les circumstàncies de cada cas concret. Segons un comunicat conjunt de les tres administracions, els participants a la reunió han valorat molt positivament l'esperit de col·laboració entre els agents implicats per realitzar un treball d'acollida "humà, eficient i rigorós".

Contingut patrocinat