Publicado 18/03/2019 14:26CET

Barcelona forma 50 professionals del sector turístic per millorar l'atenció de les persones amb discapacitat

Aquest sector i persones amb discapacitat coincideixen a valorar museus i platges com a recursos més accessibles

ACN

Barcelona.-La segona edició de la formació 'Turisme accessible i atenció al client amb discapacitat i altres necessitats diverses' formar a 50 professionals del sector turístic i administracions públiques fins aquest dimarts 19 de mar. L'objectiu és millorar l'atenció que s'ofereix a les persones amb discapacitat als establiments i punts d'inters de la ciutat. Es vol donar a conixer el concepte de turisme accessible i les bones prctiques en aquest mbit, a més de donar eines per auto-diagnosticar laccessibilitat del establiments, gestionar-ne el seu manteniment i posar en marxa les actuacions de millora. El curs és fruit del treball conjunt de la direcció de Turisme de l'Ajuntament de Barcelona, Turisme de Barcelona i l'Institut Municipal de Persones amb Discapacitat (IMPD) en l'mbit del turisme accessible.

Diversos espais visitables de Barcelona estan adaptats per a persones amb mobilitat reduda, com les platges, la majoria de museus o espais municipals d'atraccions i oci. Bona part dels llocs d'inters són accessibles per a persones amb discapacitat visual, auditiva o intellectual, com poden ser edificis singulars, esglésies, mercats i centres d'exposicions, entre altres. Es preveu incorporar l'accessibilitat en els esdeveniments celebrats a la ciutat, en la promoció en línia, o en la formació dels i les treballadores dels atractius de visita i dels productes turístics en matria d'accessibilitat. Segons un estudi de 2017 tots els operadors turístics consultats veien el turisme accessible com una oportunitat de negoci, pel 92% dels enquestats el seu potencial és alt o molt alt. Pel que fa a les valoracions d'espais concrets de la ciutat, sector turístic i persones amb discapacitat enquestades coincideixen a valorar museus i espais expositius i platges com a recursos més accessibles de la ciutat. Segueixen en la classificació els recursos de patrimoni histric, i n'obté una bona valoració el transport públic urb. En canvi, allotjaments i establiments de restauració obtenen valoracions baixes i només el 9% dels enquestats amb discapacitat i el 8% del personal del sector turístic consideren que són dels recursos més accessibles.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2020 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés