Publicado 03/07/2019 15:39

Barcelona estudia les excepcions, l'horari i l'autorització als vehicles més contaminants a la zona de baixes emissions

El consistori es planteja finalitzar les restriccions abans els divendres per afavorir la sortida de la ciutat

ACN

Barcelona.-L'Ajuntament de Barcelona est ultimant els detalls de la zona de baixes emissions, que entrar en vigor l'1 de gener del 2020 de forma permanent i impedir que els cotxes més contaminants puguin circular per la ciutat. A través d'un procés participatiu que ja est en marxa, el consistori est acabant de determinar quines seran les excepcions, els horaris i les autoritzacions als cotxes més contaminants a la zona, que delimita tota la superfície de la ciutat entre les rondes i ocupa un total de 95 kilmetres quadrats. Segons ha explicat la tinenta d'alcaldia de d'Ecologia i Mobilitat, Janet Sanz, el consistori es planteja finalitzar les restriccions abans els divendres per afavorir la sortida de la ciutat.

La normativa contra el trnsit més contaminant s'haur de plasmar ara en una ordenana que es comenar a treballar amb els grups municipals a la tardor per fer les mesures "estructurals". L'objectiu d'aquesta nova ordenana es traslladar-hi les mesures que preveu el protocol municipal quan es declara un episodi de contaminació per dixid de nitrogen (NO2), que estableix la prohibició de circular als cotxes més contaminants de set del matí a vuit del vespre. La tinenta d'alcaldia ha apuntat que la limitació horria es podria avanar els divendres en l'ordenana per afavorir la sortida de la ciutat. Aquesta mesura no és l'única que des del consistori s'est treballant. També s'estan acabant de definir les exempcions, és a dir, els vehicles que, malgrat ser molt contaminants, podran accedir a la zona de baixes emissions, com per exemple, els vehicles de persones amb mobilitat reduda o serveis d'emergncies i serveis funeraris.Una altra qüestió que s'est estudiant són les autoritzacions perqu els vehicles més contaminants puguin circular per la ciutat en casos puntuals. En aquest cas, s'hauria de demanar autorització per a necessitats concretes, per també es podria donar el cas que aquests vehicles poguessin circular uns dies determinats sense haver de justificar el desplaament. A Barcelona, segons dades de l'Ajuntament, el 48% de la ciutadania viu exposada a nivells d'NO2 que estan per sobre dels marcats per la Unió Europea i l'OMS. En el cas de les partícules PM10, el 95% de la població es troba potencialment exposada a nivells superiors als de referncia marcats per l'OMS. "Preparats" per a les restriccions al trnsit Sobre la possibilitat que durant el mes de juliol es declari un episodi de contaminació que obligui a fer restricció de la circulació a la ciutat, Sanz ha assegurat que no es pot descartar aquesta possibilitat i ha remarcat que estan "atents" i "amb els dispositius preparats". Per tal d'aplicar les restriccions al trnsit, la tinenta d'alcaldia d'Ecologia i Mobilitat ha assegurat que tant les cmeres de vigilncia com els dispositius de Gurdia Urbana ja estan preparats per controlar que els cotxes sense distintiu ambiental de la DGT no circulin per la ciutat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés