Publicado 08/11/2019 20:55CET

Barcelona estudia installar radars a les zones limitades a 30 km/h per reduir la sinistralitat

El consistori també est treballant en la ubicació d'un radar de tram al túnel de la Rovira

ACN

Barcelona.-L'Ajuntament de Barcelona es planteja installar radars a les zones limitades a 30 km\/h per reduir la sinistralitat. "Mentre hi hagi una sola persona ferida greu o morta en accident de trnsit hem de continuar lluitant per evitar-ho", ha afirmat la regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, que considera que el descens de víctimes i ferits a la capital catalana passa obligatriament per la reducció de la velocitat de circulació dels vehicles. "I aix no significa només fer més carrers 30 sinó que en aquests carrers es respecti la velocitat. Cal que la normativa que ja tenim en aquests moments es compleixi", ha reblat Alarcón en la 25a edició del Frum de Seguretat Viria. És per aix que el consistori barceloní estudia la installació d'aquests radars en zones 30 encara sense concretar els districtes- i també ubicar un radar de tram al túnel de la Rovira, un punt on l'Ajuntament ha detectat que se sobrepassa sovint el límit de 60 km\/h.

"Si aconseguim abaixar la velocitat ser molt més fcil que tots ens respectem millor i que puguem conviure a la calada sense haver de fer tantes segregacions d'espai per a la mobilitat", ha reflexionat en veu alta la regidora de Mobilitat. "Barcelona es caracteritza per una gran disciplina en l'aparcament i amb la velocitat ha de passar el mateix", ha sentenciat Alarcón. Per la seva banda, el regidor de Prevenció i Seguretat, Albert Batlle, ha defensat "l'aposta claríssima" de Barcelona per les zones 30 i s'ha mostrat partidari que tots els carrers amb un sol carril de circulació haurien de tenir aquesta limitació. "Estem decidits a fer un pas endavant en la reducció de la sinistralitat. Estem convenuts que els accidents de trnsit, des de la política, les institucions i des de la pedagogia es poden minimitzar per no dir erradicar", ha concls Batlle. Amb motiu dels seus 25 anys, les institucions participants al Frum de Seguretat Viria han signat una declaració institucional amb lobjectiu de reforar el compromís amb una ciutat "més segura i amable" per a les persones. En el marc d'aquesta declaració, els signants, es comprometen a fer les accions necessries per aconseguir una ciutat més amable on la prioritat siguin els collectius més vulnerables, posant l'mfasi en els vianants; pacificar els entorns escolars; fomentar lús del transport públic i fer-lo més segur i inclusiu; i millorar la integració de ciclistes i vehicles de mobilitat personal a la mobilitat de la ciutat. També s'aposta per implementar un pla estratgic per a motoristes com a collectiu més vulnerable, millorar la seguretat dels vehicles a motor i i promoure una convivncia entre les persones usuries dels diferents mitjans de transport urb per evitar els accidents.257 morts o ferits greus en accident de trnsit a BarcelonaEl consistori barceloní detalla que en els últims 25 anys s'han redut un 68% les persones mortes i des de lany 2004 en un 55% les persones ferides. Tot i aix, en lúltim any a Barcelona 257 persones van perdre la vida o van resultar ferides greus en accidents de trnsit. Les causes principals dels accidents continua sent les distraccions de les persones conductores i el consum d'alcohol i drogues. Els collectius més vulnerables són vianants i motoristes, ja que des del 2010 fins ara el 90% dels morts en accidents de trnsit pertanyen a aquests dos collectius.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés