Publicado 28/03/2019 15:11

El Ballet Nacional de España porta la seva Electra contempornia a Sant Cugat

Agencia Catalana de Noticias
ACN

La companyia presenta el premiat espectacle acompanyada per lOrquestra Simfnica del Valls

ACN

Barcelona.-La gira de laplaudida Electra del Ballet Nacional de España fa parada aquest divendres i dissabte al Teatre-Auditori de Sant Cugat en el marc de la Quinzena Metropolitana de Dansa. Electra és lobra més controvertida del Ballet sota la direcció dAntonio Najarro, no només per tractar-se duna obra argumental sinó perqu el seu coregraf, Antonio Ruz, hi conjuga una visió contempornia de la dansa amb la tradició de limaginari popular, la mitologia, el flamenc i la dansa espanyola. Acompanyats a Sant Cugat per lOrquestra Simfnica del Valls, els ballarins de la companyia emulen a lobra tots els estadis emocional que rodegen el mite dElectra, en opinió de Najarro, un mite transportat a una Espanya rural i contempornia.

Electra és una producció del Ballet Nacional de España, sota la direcció dAntonio Najarro i coreografiat pel creador Antonio Ruz en col3laboració amb la ballarina Olga Pericet, referent en la renovació del flamenc. Es va estrenar el desembre de 2017 al Festival Internacional de Teatre Clssic de Mrida, on va ser premiat per la premsa especialitzada. Lobra és un desafiament contemporani, un muntatge de risc i lobra més controvertida sota la direcció de Najarro, segons ha assegurat el director de la companyia. Najarro ha expressat aquest dijous que, en el seu sis any al capdavant del Ballet, va voler fer una obra argumental de principi a fi, sense importar-li la controvrsia que hagi pogut generar al sector. Controvrsia, no tant pel carcter argumental de la representació (quelcom poc freqüent per la companyia) sinó per la combinació de tradició (dansa espanyola i flamenc) amb elements de dansa contempornia que ha proposat Antonio Ruz. Potser mequivoco, per penso que el camí a seguir és aquest, la confluncia i la unió de diferents companyies, ha defensat el director. Segons ho explica ell, el carcter contemporani daquest ballet es dóna la m amb una gran dosi de flamenc i dansa espanyola, sota un prisma davantaguarda estilística. I és que Najarro est convenut que nodrir els ballarins dun llenguatge bastant diferent al que solen representar els artistes del Ballet Nacional de España (escola bolera, estilitzada o folklore espanyol) ha estat un pas molt positiu per incorporar llenguatges nous i fer encara més grans els artistes de la companyia.De la seva banda, la primera ballarina de la companyia, Inmaculada Salomón, sha mostrat encantada amb el repte interpretatiu que sels va plantejar. Un repte allucinant, entrar en el contemporani, assegurava aquest dijous. Salomón també ha adms que es va sorprendre perqu va trobar molt cmoda en aquesta tessitura, i ha destacat que tot el procés lha nodrit com a ballarina i també ha generat un creixement personal i professional enorme.LElectra del Ballet Nacional de España ofereix una visió contempornia del mite grec, ambientat en una Espanya rural profunda del segle XX. Lamor, el desamor, lnim de venjana i la recerca de la llibertat són alguns dels estadis emocionals que recorre el muntatge tot complint, segons Najarro, amb la rodonesa que volia el seu creador, Antonio Cruz. En el marc de la Quinzena El Teatre-Auditori i el Ballet Nacional de España ofereixen la possibilitat dassistir a un assaig obert de lespectacle, aquest mateix divendres, dia de lestrena de lobra, per apropar la dansa al gran públic. Loferiment sha consensuat amb la companyia, segons ha explicat la regidora de Cultura de Sant Cugat, Sílvia Solanella.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés