Publicado 05/09/2019 11:19CET

Augmenten un 22% el nombre de persones que viuen al carrer i no saben on trobar ajuda, segons Arrels

ACN

Barcelona.-Un total de 1.468 persones sense llar s'han adreat a Arrels Fundació entre l'1 de juliol del 2018 i el 30 de juny del 2019 preguntant on poden trobar ajuda per millorar la seva situació. Aquesta xifra representa un 21,7% més que els dos mesos anteriors, segons ha informat la mateixa fundació en un comunicat. Entre les preguntes que plantegen, hi ha on poder dutxar-se i canviar-se de roba o com accedir a un allotjament i a serveis socials. De mitjana, Arrels ha ats 122 persones cada més, el 88,3% homes i l'11,7% dones. El 22,3% tenen nacionalitat espanyola i la resta procedeixen de fins a 95 pasos diferents. El 61,3% tenen entre 25 i 49 anys, mentre que l'11,6% és menor de 24 anys.

"Es molt preocupant la quantitat de persones que venen en aquest situació, els recursos per a persones sense llar a Barcelona estan saturats, per aix sempre intentem explicar la realitat per situar la persona", ha afirmat la responsable del centre obert d'Arrels, Marta Maynou.La majoria de les persones que s'han adreat a la fundació, el 79,5% han demanat poder accedir a serveis higinics, mentre que el 30,6% també han preguntat si podien canviar-se de roba. Es tracta de persones que demanen el servei de dutxa de manera puntual mentre no troben i accedeixen als serveis higinics públics, que habitualment funcionen amb cita prvia. "El sistema se sol adequar al recurs, no a la persona, no pot ser que la majoria de recursos amb dutxes obrin només al matí", ha dit Maynou.La tercera necessitat més expressada ha estat l'accés a l'allotjament, amb un 24,4% dels casos. El 21% han preguntat com accedir a serveis socials, el 17, demanen un lloc on poder deixar les seves pertinences de manera estable i un 11,4% pregunta per menjadors escolars.A més, el 4,7% han demanat ajuda específica per buscar feina, i el 4,5 ajuda per accedir a medicació. El 6,3% de les persones han demanat ajuda perqu han estat agredides o els han robat la roba, les sabates o la documentació. Reclamen reforar els serveis públicsArrels denuncia que "moltes" de les 1.468 persones que han passat pel seu centre obert per demanar orientació han acudit prviament a serveis socials del barri o als serveis específics de l'Ajuntament de Barcelona per a persones sense llar, per que "no han tingut resposta". De fet, asseguren que el 23,9% orientades han tornat més d'una vegada a Arrels. "Tothom hauria de tenir un treballador social de referncia, per no tothom el té", ha lamentat Maynou. Per aix, ha demanat reforar els serveis públics. Per exemple, més serveis higinics, amb normatives i horaris flexibles: habilitar consignes on les persones que viuen al carrer o en llocs inestables puguin guardar les seves pertinences durant un temps, i obrir espais d'acollida nocturns i de baixa exigncia a cada barri de la ciutat.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés