Publicado 29/10/2019 14:49

AMPLIACIÓ:Vueling decidir abans de l'estiu que ve si s'autogestiona el servei de terra

L'aerolínia va cancellar 400 vols a l'Aeroport del Prat entre l'1 de juny i el 30 de setembre, la majoria per a protesta dels treballadors d'Iberia

ACN

Barcelona.-La companyia Vueling decidir abans de l'estiu que ve si prescindeix d'Iberia i canvia l'empresa de 'handling' després de les diverses jornades de vaga del personal de terra d'Iberia al juliol i agost passat o s'autogestiona el servei. El director del Departament de Clients de Vueling, Calum Laming, ha defensat en roda de premsa que, quinze anys després del seu naixement, l'aerolínia ara és "més madura" i "més robusta" per ha precisat que en qualsevol cas encara no s'ha pres la decisió i que si finalment s'opta perqu la companyia s'autogestioni el servei no es far el canvi en plena temporada d'estiu del 2020. Fonts de la companyia han apuntat que abans d'implantar aquest servei propi a l'Aeroport del Prat primer el provarien en d'altres menors on opera la companyia a l'Estat o a la resta d'Europa. D'altra banda, entre l'1 de juny i el 30 de setembre, Vueling va cancellar 400 vols, 316 dels quals van ser per les protestes dels treballadors del servei de terra, mentre que els 84 restants van ser per altres factors, com les inclemncies meteorolgiques.

Laming ha especificat que des de l'aerolínia no es plantegen demanar indemnitzacions pels vols que van deixar d'operar a Iberia, empresa que pertany al mateix grup que IAG, i que autogestionar-se el servei de terra és una opció més entre d'altres. Tot i els problemes de l'estiu passat en aquest mbit, Laming no creu que l'Aeoroport del Prat tingui més conflictivitat laboral que d'altres. "També hi ha vagues a Frana, Itlia i en altres pasos. Potser perqu estem a Barcelona ens veiem més afectats", ha continuat el directiu de Vueling, que ha remarcat que és un repte més al qu s'ha d'enfrontar la companyia. En aquest sentit, sobre les protestes a l'Aeroport com la del 14 d'octubre com a reacció a la sentncia del procés, Calum Laming ha explicat que ho tracten com si fos una tempesta com les que van obligar a tancar temporalment les pistes i a cancellar alguns vols. Entre aquell dilluns i l'endem, la companyia va haver de suspendre 100 vols, mentre que amb motiu de la vaga general del 18 d'octubre se'n van cancellar 70 més, segons ha detallat Laming.Pel que fa el balan de l'estiu, el directiu de Vueling s'ha mostrat molt satisfet per la millora de la puntualitat en un 8% i una regularitat del 99,6% a l'Aeroport del Prat. Es tracta d'una "gran diferncia" respecte l'estiu passat, un any molt marcat per les vagues en el trnsit aeri, segons ha dit. Vueling ha operat, en total, més de 88.000 vols en tota la seva xarxa amb una puntualitat del 80,1% en la cota 30, el qu suposa un increment de 7,6 punts, mentre que a Barcelona va ser del 80,2%, un punt per sobre la mitjana del Prat, segons dades de Flightstats. Del total de vols que ha operat Vueling, 25.000 han estat des del Prat, és a dir, un 4,5% més que la temporada d'estiu anterior, que va finalitzar el cap de setmana passat.Laming ha explicat que la companyia ha invertit 30 milions d'euros en el pla Summer Readyness, a banda dels 70 milions que va anunciar l'any passat per convertir-se en la "millor lowcost el 2023" i que ha invertit entre 2017 i 2019. Vueling, de fet, ha presentat la segona fase de la companyia aquest dimarts i ha explicat que treballa en la millora de tots els processos del viatge, des de la compra del bitllet, fins al trasllat a l'aeroport, la facturació, l'embarcament o l'arribada a destí, entre d'altres.Per millorar l'experincia del client, la companyia ha est duent a terme diferents accions com una nova senyalització a l'Aeroport del Prat, canvis en l'embarcament per fer-los més gils o el servei de wifi, que s'ha comenat a posar en marxa recentment i s'implantar a tots els avions des d'ara i fins el proper 6 de gener. Concretament, ofereix tres modalitats en funció de si es vol xatejar o consultar correu; navegar o veure continguts per 'streaming'.Una altra de les iniciatives és l'e-voucher, cupons de menjar que es carreguen automticament a la targeta d'embarcament, en cas de retards, o la transformació digital del Call Centre.Un 'BCN a punt' a nivell europeuFonts de la companyia també han aplaudit la iniciativa 'BCN a punt' per millorar l'operativitat de l'Aeroport del Prat "perqu el fet de seure tots en una mateixa taula fa que ens coneguem millor". Tot i així, han avisat que aquestes mesures "tenen un límit de millora" si no s'aconsegueix que altres pasos com Frana i Alemanya no fan el mateix. "L'espai aeri és un gran dominó", recorden.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés