Publicado 01/02/2019 16:27

AMPLIACIÓ:Unauto acusa el Govern de proposar que les VTC treballessin de forma "irregular" a Barcelona

El president de la patronal diu que el secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, va prometre que les sancions al sector quedarien "en un calaix"

ACN

Barcelona.-La patronal Unauto ha acusat el secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, d'haver proposat a les empreses de vehicle de lloguer amb conductor (VTC) de treballar "irregularment" a Barcelona després de l'aprovació del decret llei que obliga al sector a precontractar els seus serveis amb un mínim de 15 minuts. En una roda de premsa, el president de la patronal Unauto a Catalunya, Josep María Goñi, ha assegurat que alts crrecs del Departament de Territori i Sostenibilitat van prometre que no tramitarien les sancions que la Gurdia Urbana els interposés per incompliment de la regulació en una reunió celebrada el 25 de gener, quatre dies abans que el Govern donés llum verda al decret llei. La resposta de la patronal de les VTC va ser "un no rotund". Tot i que en aquesta trobada no hi era el titular de la conselleria, Dami Calvet, Goñi ha considerat "impensable" que es fes aquest oferiment sense el vistiplau del conseller.

En una compareixena de premsa, la patronal ha denunciat la situació "indita al món" que viu el sector de lloguer de vehicles amb conductor (VTC) a Catalunya després de l'aprovació del decret llei que marca una precontractació mínima de 15 minuts, prohibeix l'ús de la geolocalització i els obliga a retornar a la base després de cada servei.Les plataformes de transport de viatgers Cabify i Uber han susps la seva activitat a Barcelona des d'aquest divendres per la "impossibilitat" d'assumir les restriccions de la normativa catalana. I és que, segons la patronal, el 95% dels seus clients no estan disposats a esperar 15 minuts per contractar el trajecte. "El Govern ha expulsat Barcelona del segle XXI", ha lamentat el president d'Unauto a tot l'Estat, Eduardo Martín.La patronal ha reafirmat que impulsaran l'Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO) "més important dels darrers 40 anys a Catalunya", que afectaria fins a 3.500 persones, entre xofers, personal administratiu i de manteniment, ha continuat.Segons Unauto, les grans empreses del sector a Catalunya, Vector Ronda, Moove Cars i Auro han iniciat els processos de resolució dels contractes laborals dels seus 1000, 750 i 330 treballadors, respectivament. Fonts del Govern han assegurat, per, que el Departament de Treball no ha rebut cap petició formal.Sobre les intencions de l'Executiu d'evitar que els propietaris d'aquestes llicncies se les quedin sense utilitzar-les i les retinguin "de manera especulativa", Martín ha assegurat que no es plantegen la venda de les seves autoritzacions, que de moment, "es quedaran en un calaix" perqu han estat "devaluades" amb la mesura aprovada pel Govern.Les empreses VTC xifren en 230.000 euros la indemnització que la patronal considera que ha de percebre per cada autorització, un total de reclamacions que es poden enfilar fins als més de 1.000 milions d'euros per part dels titulars d'autoritzacions.Per tot plegat, els mxims responsables de la patronal que aplega el 90% de les empreses que operen amb llicncies VTC han demanat la dimissió de Calvet, a qui han acusat de "mentir", de caure al "xantatge" del sector del taxi i de "corrupció" a través de propostes "deshonestes" que han realitzat els seus alts crrecs. "És jove, per actua amb les maneres de fer de l'antiga convergncia", ha lamentat Goñi.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés