Publicado 08/10/2019 15:24

AMPLIACIÓ:Una jornada reivindica la cultura com a element transformador de les ciutats

La Fundació Catalunya Cultura organitza una acte a Tarragona amb programadors, polítics i mecenes

ACN

Tarragona.-Lalcalde de Tarragona i conseller de Cultura de la ciutat, Pau Ricom, ha posat en valor el paper de la cultura com a element transformador dels municipis. Ha estat en el marc duna jornada organitzada per la Fundació Catalunya Cultura titulada La cultura com a dinamitzador d'un territori en la qual hi han participat representants polítics, empreses que exerceixen de mecenes, programadors i persones vinculades al món de la cultura. En la taula rodona sha posat en valor la capacitat productiva dels esdeveniments culturals, capaos de generar un impacte econmic molt superior al pressupost que tenen.

Ricom ha apuntat que la cultura aporta valor afegit al territori. En el cas de Tarragona ha lamentat que en molts barris no hi hagi programació cultural de cap tipus i ha apostat per generar dinmiques noves. Cada barri ha de tenir la seva programació i no ha destar definida des de la plaa de la Font, sinó que sha de fer des del barri, ha defensat. També ha comentat que qualsevol ciutat que no tingui la cultura com un eix de transformació no tirar endavant i ha exposat que Tarragona ha de pensar-se com a capital duna rea metropolitana amb mig milió de persones i no com una ciutat de 130.000.Aglutinar els mecenesLa Fundació Catalunya Cultura pretén agrupar empreses que exerceixen de mecenes culturals per, a partir duna estratgia comuna, apostar per iniciatives darreu del territori. Cada any escullen una trentena de projectes per donar-los finanament i permetren el creixement. Un dells és el Festival Internacional de Teatre de Tarragona (FITT). El seu director artístic, Joan Negrié, ha defensat que sigui un únic ens el que exerceixi de mecenes per facilitar la relació amb el festival. Entre els patrocinadors del FITT hi ha Repsol. El seu cap de comunicacions externes, Josep Bertran, ha indicat que a vegades cal un full de ruta per tenir clar quines iniciatives promocionar. Les empreses hem de ser més atrevides i posar a disposició dun consell de mecenatge els recursos que tenim, ha defensat. En aquesta línia, el gerent del Patronat de Turisme de Tarragona, Ángel Arenas, ha afirmat que a la ciutat histricament li ha faltat un eix estratgic, també en matria cultural. A més ha valorat el poder que té la cultura per potenciar la marca duna ciutat com la de Tarragona. Finalment, el gestor cultural Jordi Bertran ha recordat que en moltes ocasions ni les empreses ni les administracions fan estudis sobre el retorn econmic que tenen les Inversions que fan en cultura. Bertran ha posat com a exemple Fira Trrega, que segons ha assenyalat té comprovat que per cada euro que rep dinversió, en genera set.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés