L'aplicació per a dispositius mòbils SchoolGo, la botiga on-line Optymistic i la firma Sunprotect queden finalistes
Seguir una dieta o menjar equilibrat no sempre és fàcil. L'estrès del dia a dia, les presses o la manca de temps poden jugar males passades a l'hora de comprar i preparar els àpats. Dos joves emprenedors gironins van veure aquí un nínxol de mercat i van decidir crear Uniq, una empresa que prepara menjars per emportar ajustats a les calories que necessita cadascú. Bé siguin persones que volen aprimar-se, esportistes o gent que, simplement, vol menjar sa. Els menús (normalment, dinar o sopar) costen uns 4,5 euros. L'empresa ha guanyat ara la sisena Mostra d'Emprenedors que organitza l'Assessoria Codina. L'aplicació SchoolGo, la botiga on-line Optymistic i la firma Sunprotect n'han quedat finalistes.Uniq va néixer el mes de maig en un local del carrer Juli Garreta. Els seus impulsors són dos joves de 26 i 22 anys, Andreu Busquets i Glòria Sais. La idea que els va portar a obrir el negoci és simple però s'ha revelat efectiva. "Ens dirigim a tots aquells que vulguin seguir una dieta, sigui del tipus que sigui, o menjar sa, i que no tenen temps per preparar els àpats", explica Busquets.Perquè l'estrès o la falta de temps no sigui excusa, Uniq prepara menjars per emportar ajustats a les calories que necessita cadascú. Tenen menús estàndards (de 450 ó 650 kcal) però també en fan d'ajustats a les preferències dels clients. Sigui gent que es vulgui aprimar, esportistes o gent que pateix intoleràncies alimentàries, per exemple. "Ens adrecem a tota mena de públic", concreta Busquets.El client només ha de passar per la botiga i recollir el menjar. Cada àpat –generalment, dinars i sopars- ve envasat en una safata de plàstic. Inclou combinacions de verdura, carn, peix, arròs, etc. Cada menú costa entre 4,5 i 6,5 euros (depenent de si és estàndard o personalitzat) i a la nevera, s'aguanten entre dos i tres dies.En només cinc mesos, Uniq ja compta amb una cinquantena de clients diaris. Ara, els seus impulsors estudien allargar la conservació de les safates, mitjançant atmosfera protectora, perquè s'allarguin més dies. "Normalment els nostres clients vénen a buscar els menjars preparats cada dos o tres dies i s'emporten les safates que necessiten; ara, però, sense introduir conservants, perquè aquesta és la nostra filosofia, volem allargar la conservació dels menús, per poder-los oferir també a empreses o cadenes de gimnasos que hi estan interessats", indica Andreu Busquets.Innovadors al territoriL'empresa gironina ha guanyat aquest any la sisena Mostra d'Emprenedors que organitza l'Assessoria Codina i el seu departament de consultoria estratègica, el Giroscopi. La mostra vol donar a conèixer aquells projectes de nova creació (han de tenir menys de tres anys) que han nascut al territori i que destaquen per ser innovadors.A més d'Uniq, també s'han seleccionat tres iniciatives més, que han quedat finalistes d'entre totes les que s'han presentat. En total, la mostra ha repartit 3.000 euros en premis (una part en metàl·lic i l'altra en serveis d'assessoria). L'empresa de menjars preparats ajustats a les calories n'ha rebut 1.500. I els finalistes, 500 cadascun.Des d'una aplicació mòbil a dispensadors de crema solarEls altres projectes seleccionats, que han quedat finalistes, són SchoolGo, una aplicació creada per joves per optimitzar el transport escolar; Optymistic, una botiga on-line que va néixer venent fundes il·lustrades per a mòbils i tauletes, i Sunprotect, una empresa que fabrica i ven dispensadors de crema solar autoaplicable.SchoolGo, que ja ha rebut fins i tot un reconeixement europeu, ha nascut de la mà de quatre estudiants de Secundària del Bell-lloc. L'aplicació està pensada per optimitzar els viatges en cotxe a l'escola, posant en contacte els pares que hi han de dur els fills, perquè es posin d'acord i facin els trajectes compartint vehicles. Per engegar SchoolGo s'ha fet una campanya de crowfunding a través de Verkami. Es demanaven 3.500 euros i, a una setmana de tancar-se, ja se'n tenen 2.800. Si tot va bé, es preveu que l'aplicació, que serà gratuïta, surti al mercat d'aquí aproximadament un mes (tant per a Android com per a Apple). D'entrada, començarà amb col·legis de Girona, però la idea dels seus impulsors és anar-la estenent.Optymistic va néixer ara fa nou mesos. Inicialment, des del seu web venien fundes il·lustrades per a dispositius mòbils, amb l'objectiu de fer arribar l'art a complements diaris. Compten amb més d'una vintena d'il·lustradors que els fan els dissenys i ja han començat a diversificar productes, més enllà de les fundes (que en continuen essent l'estrella) A més, l'empresa gironina també ha fet el salt de la xarxa al carrer, i els seus productes ja es troben a botigues gironines (Platja d'Aro i Palafrugell) i de València, Madrid i Galícia. Per últim, Sunprotect ha dissenyat un dispensador de crema solar, pensat per a piscines, platges, hotels o parcs temàtics, entre d'altres. Amb l'ajuda d'una pistola d'esprai, el client s'aplica ell mateix el protector (fabricat per un laboratori català). El sistema pot ser gratuït o bé costa 1 euro, depenent del lloc on es trobi i del què consideri el client. Ja s'ha instal·lat en parcs aquàtics de Sevilla i ara els seus impulsors estan en contacte amb hotels i parcs temàtics.