Publicado 25/03/2019 22:54

AMPLIACIÓ:Tret de sortida a la Setmana del Comer, centrada en el futur dels eixos comercials i les solucions tecnolgiques

La Generalitat presentar una normativa per impulsar les rees de promoció econmica urbana (APEUs)

ACN

Barcelona.-La consellera dEmpresa i Coneixement, ngels Chacón, ha donat aquest dilluns el tret de sortida a la tercera edició de la Setmana del Comer, centrada en el futur dels eixos comercials i les solucions tecnolgiques aplicades a la venda, amb 161 activitats arreu del territori catal. En una jornada organitzada aquest dimarts, la Generalitat presentar la futura llei per crear les anomenades rees de promoció econmica i urbana (APEUs), com a eina de foment i millora de zones comercials. En l'acte d'inauguració celebrat al CaixaForum de Barcelona, Chacón ha anunciat que "més enll dels APEUs", una normativa "clau" pel Govern, la Direcció General de Comer est treballant en l'Agenda Comer 20\/21, un full de ruta que ha de permetre dissenyar objectius i actuacions a dos anys vista per entomar els reptes que afronta el sector.

En el seu discurs, Chacón ha remarcat que la Setmana del Comer és una "iniciativa de país" que en poc temps s'ha consolidat "com un referent" per a un sector de molta importncia per a l'economia. Així doncs, la consellera ha recordat que amb més de 100.000 establiments comercials i prop de mig milió de treballadors, el comer és una activitat que representa el 16% del PIB catal.A més, ha anomenat les Jornades Comer Increble, on la Generalitat presentar la futura llei de les rees de Promoció Econmica i Urbana (APEUs) en una xerrada aquest dimarts. Amb aquestes zones dinamitzadores, el Govern pretén consolidar el model de comer catal a través de la modernització i la promoció de zones urbanes amb la implantació d'establiments comercials i locals d'activitats econmiques que ajudin a cohesionar l'entorn urb.En l'acte inaugural, la consellera ha estat acompanyada de la directora general de Comer, Muntsa Vilalta, que ha repassat detalladament el programa de l'esdeveniment organitzat pel Consorci de Comer, Artesania i Moda de Catalunya (CCAM). Per exemple, s'ha referit al "Retail Technetworking", el primer showroom dedicat a les últimes solucions tecnolgiques d'experincia de marca.En aquest espai expositiu, una vintena d'empreses i entitats desenvolupadores com Bitphy, Sequra, Proppos, Visual Counter o Endesa presentaran solucions digitals en mbits com la intelligncia artificial, el Big Data o el neuromrqueting.El Govern anuncia un full de ruta per al comer per als prxims dos anysD'altra banda, la consellera d'Empresa i Coneixement ha anunciat que la Generalitat est treballant en l'Agenda Comer 20\/21, un full de ruta que ha de permetre dissenyar objectius i actuacions per als prxims dos anys per entomar els reptes que afronta el sector.En concret, el Govern vol traar tant les polítiques en matria de comer com la gestió privada, alinear les actuacions de les entitats representatives del comer i vincular el sector amb socis d'activitats relacionades amb les TIC, la mobilitat, o el turismeTot plegat per donar resposta a sis grans reptes: contribuir a generar models de negoci competitius, prestigiar el sector, acompanyar en la transformació digital, posar el comer al centre dels plans de ciutat, professionalitzar el sector i fomentar la seva internacionalització.En aquest sentit, Chacón ha ressaltat que "aquest treball compartit permetr dissenyar, tant els objectius operatius del sector a dos anys vista, com les actuacions que hem d'endegar des de la Generalitat". "Parlar ens fa més forts a tots", ha indicat la consellera que ha agrat als comerciants "aquest exercici de corresponsabilitat en la planificació del que ha de ser el futur del comer a Catalunya".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés