Publicado 17/09/2020 12:07

AMPLIACIÓ:Tret de sortida a la 080 Barcelona Fashion 100% digital: "Aquesta edició té més vocació internacional que mai"

Una vintena de dissenyadors i marques en un certamen que vol consolidar Catalunya com a "referent" en el món de la moda

ACN

Barcelona.-La 080 Barcelona Fashion ha arrencat aquest dilluns la seva edició 100% digital amb l'objectiu de projectar la moda a tots els públics, arribar a noves audincies i consolidar Barcelona i Catalunya com a 'referents' mundials. "Aquesta edició té més vocació internacional que mai", ha reconegut la directora del Consorci de Comer, Artesania i Moda (CCAM), Muntsa Vilalta, en la inauguració oficial del certamen a través de la plataforma 080 TV. La 26a edició de la 080 Barcelona Fashion comptar amb una vintena de dissenyadors i marques que presentaran les seves colleccions en 'fashion show films' enregistrats a diferents emplaaments exteriors i interiors del recinte modernista de Sant Pau com el Convent, els Túnels o els Jardins.

"Volem donar les grcies als dissenyadors i les marques que han fet possible aquesta edició tan singular i adaptada a les circumstncies", ha continuat Vilalta. "Vivim en una era d'incerteses per també d'oportunitats. I la digitalització és una oportunitat per incrementar la projecció de la moda catalana i arribar a noves audincies a nivell internacional", ha insistit la directora del CCAM, que considera que la 080 Barcelona Fashion 100% digital "manté intacta la filosofia del certamen". "Posa en valor la tradició de la indústria txtil a Catalunya, amb el seu talent i la creativitat, i el prestigi de Catalunya i Barcelona com a hubs del disseny i de la moda", ha reflexionat en veu alta Vilalta, que ha recordat que la indústria de la moda dóna feina a unes 75.000 persones a Catalunya. "Hem hagut de fer un esfor important per a la projecció internacional de la moda del nostre país. I ara aquest format digital ens ho garanteix", ha concls la directora del CCAM. "Aquesta edició tindr molta més repercussió en altres pasos. Pot ser una oportunitat", va assegurar fa uns dies la directora creativa de Maite by Lola Casademunt, Maite Gass, en declaracions a l'ACN. La marca ser l'encarregada de tancar les desfilades, el proper dijous 17 a les 20.30 hores. La llum verda de les desfilades ser per a Menchén Tomas aquest dilluns 14 a les 18.30 hores-, seguit de Juli G. Escrib (19.30 hores), All that she loves (20.00 hores) i Mans (20.30 hores). A banda de les presentacions de les colleccions, s'ha apropat lunivers creatiu de cadascun dels dissenyadors i marques, a través dels Designers DNA, peces audiovisuals en format curtmetratge documental creatiu sobre els referents conceptuals i artístics dels creadors i firmes de moda de 080, que s'emetran just abans dels 'fashion show films'. A més dels continguts directament relacionats amb els dissenyadors, aquest 080 compta amb Fashion Talks, amb la participació de personalitats del món de la moda de nivell internacional, i amb Business Talks i Tech Talks, a crrec de professionals i experts de primer nivell. Finalment, en l'apartat 'Behind the scenes' es donaran a conixer continguts indits en altres edicions com el procés delaboració del csting, qu passa en el backstage i el making-of d'aquesta edició.080 Fashion Showroom Digital Edition, fins al 23 d'octubre080 Barcelona Fashion i el Clúster txtil moda Catal han apostat per reconvertir aquest espai comercial en el 080 Barcelona Fashion Digital Showroom, una nova plataforma digital dinteracció entre agents comercials, distribudors i compradors de cadenes de botigues de tot el món amb marques de Catalunya. La comunitat 080 Barcelona Digital Fashion Showroom, exclusiva per a professionals, va obrir les seves portes dijous passat -10 de setembre- i estar activa durant sis setmanes, fins al 23 d'octubre. Lorganització espera arribar a un miler de compradors internacionals. Les firmes catalanes presents en aquesta edició digital del showroom 080 són Yerse, Sita Murt, Escorpion, Lola Casademunt, Menchén Tomás, Lebor Gabala, Júlia G.Escrib, Blue Dolls, Dr. Bloom i Anna de Manel, MR. Complements, Kris Mikita, Simorra o Munich, entre daltres. El showroom integra una eina on es poden agendar les trobades virtuals entre potencials compradors i marques.Off 080: centenari ZD Zero DefectsEn l'off d'aquesta edició, la firma catalana ZD Zero Defects presenta un fashion film amb motiu del seu centenari. Zero Defects és una marca premium amb seu a Mataró que porta fabricant roba interior de la millor qualitat des de 1920, que al llarg del segle ha patentant i introduint nous materials com el cotó elastitzat (una revolució al 1975), o la fibra de soja, un teixit intelligent que ha suposat una nova fita en la innovació txtil.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés