Publicado 09/03/2019 16:04

AMPLIACIÓ:'Trens Dignes' denuncia la desinversió als ferrocarrils i reclamen un millor servei a Catalunya i el País Valenci

Les entitats organitzen una xiulada en concentracions simultnies a Tortosa, Salou, Manresa, Valncia i Ontinyent

ACN

Tortosa.-Les plataformes de 'Trens Dignes' de l'Ebre, el Priorat i el Maestrat, conjuntament amb una vintena d'entitats més, han promogut aquest dissabte al migdia una xiulada per denunciar la manca d'inversions en la xarxa ferroviria estatal de mitjana i llarga distncia. Les entitats reclamen que Adif destini més recursos a la millora de les infraestructures ats que el 80% del pressuposts uns 60.000 milions d'euros-, es dediquen a l'alta velocitat, en detriment del tren convencional, que asseguren que absorbeix el 96% d'usuaris. Segons el portaveu de la plataforma ebrenca, Josep Casadó, pateixen problemes "molt grans, dificultats i deficincies" al territori. Les concentracions, sota el lema 'Xiulem pel tren', s'han fet simultniament en diversos municipis com a Tortosa, Salou (Tarragons), Valncia i Ontinyent (Vall d'Albaida) i a Manresa, que s'ha afegit a la mobilització.

Una vintena de persones s'han aplegat al Pont Roig de Tortosa i han xiulat de forma sonora fins en dues ocasions per denunciar que la situació del ferrocarril és "insostenible", tant a les Terres de l'Ebre com arreu del territori. D'aquesta manera, han reclamat que es reverteixin els desequilibris en les inversions fetes fins ara, en les quals només un 20% del pressupost d'Adif s'ha invertit en el tren convencional - que usen un 96% dels passatgers-, enfront del 80% emprat per infraestructures de l'alta velocitat, que denuncien només beneficien prop d'un 4% dels usuaris, segons dades de la plataforma Trens Dignes.Tal i com afirmen els promotors de la protesta, la "falta" d'inversions comporta el desmantellament d'algunes línies, la manca de manteniment de les unitats dels combois i que hi hagi cada dia incidncies i retards tant a l'R-15 i a l'R-16, malgrat que el reajustament dels horaris. "Els nostres governants no contemplen el transport públic com una alternativa per la gent", ha subratllat Casado. Per aix, ha demanat que s'executin les inversions previstes i que s'hi inverteixin més diners.Al manifest llegit durant la xiulada, també han exigit altres demandes com la reestructuració d'horaris i de les freqüncies, ajustant-les a les necessitats dels usuaris, la rehabilitació i l'adequació de les estacions, la millora del material ferroviari, així com la reobertura d'estacions que s'han tancat. A tall d'exemple, la d'Ulldecona (Montsi) o la de Móra la Nova (Ribera d'Ebre). "No té sentit que entre Reus i Saragossa no hi hagi cap estació oberta", ha lamentat Casadó.Així mateix, des de la plataforma han tornat a mostrar el seu desacord en el desmantellament de la via ferroviria entre Salou i Tarragona perqu consideren que el projecte del tramvia ser més viable si es modifica la infraestructura "a poc a poc". I en aquest sentit, el portaveu ebrenc ha manifestat que el Govern "mai tindr diners suficients per partir de zero i fer el tramvia". Davant aix, ha criticat "l'obsessió" urbanística de les autoritats de la zona per "obtenir diners" i "hipotecar-ne el futur".La mobilització s'ha dut a terme simultniament en els municipis de Valncia, Ontinyent, Salou i Manresa i s'hi han adherit una vintena d'entitats com d'Indignats amb Renfe, Valldigna Accessible, Collectiu Dynamo, plataforma de Defensa del Ferrocarril de la CGT, Ecologistes en acció-PV, plataforma pel Transport públic Horta Sud, Valncia en Bici-Acció Ecologista Agro, Collectiu Ontinyent en Bici, Alacant en Bici, Usuries del Tren de Valncia, Promoció de transport Públic, Coordinadora en defensa de la bici, Defensa Ferrocarril Camp de Tarragona, plataforma pel Transport Públic Catalunya Central, CAVE-COVA, plataforma por la Mobilidad Sostenible de l'Alacantí, plataforma per un Ferrocarril Públic i Sostenible al País Valenci, i No Retallades Horta Nord.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés