Publicado 17/01/2018 19:57

AMPLIACIÓ:TMB tanca el 2017 amb una inversió de 83 milions d'euros, una xifra similar al 2016

Les partides principals s'han destinat a la renovació de la flota d'autobusos i a la millora de diferents trams de vies de la xarxa de metro

ACN

Barcelona.-Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha invertit 83 milions d'euros en el 2017 per efectuar millores en els actius de les xarxes de metro i autobusos, una xifra similar a la destinada en l'exercici del 2016 i un 90% més en relació amb la inversió realitzada el 2015. Les partides principals del paquet d'inversions han servit per renovar la flota d'autobusos, posar al dia els trams de vies i altres infraestructures de metro i rehabilitar cinc estacions. La partida d'inversions de TMB s'havia vist impactada negativament des de l'exercici del 2010 coincidint amb la reducció del finançament del sistema de transport públic, fins arribar a situar-se en el 2014 en la mínima xifra de 19,5 MEUR.

Mercedes Vidal, regidora de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona ha explicat que les inversions de TMB havien disminuït dràsticament coincidint amb la reducció del finançament del sistema de transport públic, fins a situar-se en una cota mínima de 19,5 MEUR en l'exercici 2014. "Venim d'un procés de desinversió molt fort i aquest govern ha fet una gran aposta per mantenir el nivell de l'any passat”, apunta. En concret el 2017 s'han destinat 37 MUER a la xarxa de metro, 31,5 MEUR a la d'autobús, 11,9 a l'àrea de tecnologia i 2,8 a altres departaments. Les partides més destacades són la que ha permès renovar la flota d’autobusos (32 MEUR) rebaixant la mitjana de vida dels aparells de 10 a 9,3 anys. En total s'han adquirit 83 nous autobusos: 54 articulats híbrids, 14 estàndards de gas natural comprimit, 8 cotxes de dos pisos per al Barcelona Bus Turístic i 7 autobusos articulats elèctrics.Un altre àmbit d'actuació destacat és el que fa referència a la rehabilitació de la via de la línia 1 del metro entre les estacions de Baró de Viver i Fondo, a Santa Coloma de Gramenet. L'obra, per un import de 4,5 milions, ha servit per corregir els efectes de les filtracions de l’alt nivell freàtic i substituir un aparell de via que havia arribat al final de la seva vida útil. "Feia molts anys que no es veien inversions a metro i s'han començat a veure", ha apuntat Vidal.Així mateix s'han invertit 2,7 MEUR per renovar les vies de la línia 3 del metro entre Lesseps i Vall d'Hebron; s'han rehabilitat les estacions de Besòs Mar (L4), Paral·lel (L2 i L3) i Passeig de Gràcia (L3) "on s'ha recuperat aspecte original de l'estació" i condicionat andanes i altres zones de les parades d’Universitat i Fondo, de la línia 1, per un import global de 8,2 MEUR. Els treballs han finalitzat o bé estan en fase d'últims acabats.Pel que fa al camp de les tecnologies de la informació i telecomunicacions, s'estan aplicant les previsions del full de ruta del Pla Director de Tecnologies de TMB, dins del qual aquest 2018 es renovaran sistemes de comunicacions de radiofreqüència i telefonia i sistemes de videovigilància. També s'adequaran els embarcats de bus i el sistema d'ajuda a l'explotació (SAE) per a l'evolució dels sistemes de comunicació en temps real i els models operatius de la xarxa de bus (inclou el servei de Barcelona Wifi). Alhora es milloraran els sistemes per a la informació de servei a l'usuari, com la megafonia en estacions i els canals digitals i es tirarà endavant un projecte de videovigilància embarcada al metro, entre d'altres. Tot plegat tindrà un cost de 10 MEUR. "Es tracta d'unes inversions molt necessàries perquè les xarxes de bus i metro funcionin millor i tinguem més transport públic i de més qualitat”, apunta la responsable de mobilitat que recorda que cada dia 3,1 milions de persones utilitzen la xarxa de metro de Barcelona. "És un desgast que obliga a un manteniment constant", assegura Vidal que remarca que cal estar per sobre dels 80 MEUR anuals per mantenir a xarxa.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés