Publicado 09/07/2019 14:13

AMPLIACIÓ:TMB ja ha substitut uns 400 metres de via a la línia 1 entre el Clot i Baró de Viver

Entre d'altres, s'estan installant diferents tipus de fixacions per reduir les vibracions i el soroll

ACN

Barcelona.-Les obres a la línia 1 de metro avancen a bon ritme i ja s'han substitut uns 400 metres de via entre el Clot i Baró de Viver, segons ha explicat aquest dimarts la tcnica de projectes de via del metro de Barcelona, María José Fons, que ha recordat que és la obra de manteniment "més important" a la xarxa, ja que s'ha de de "posar al dia" el túnel que hi ha sota la Meridiana i un tram contigu al Districte de Sant Andreu, de 65 i 51 anys d'antiguitat, respectivament. En total, se substitueixen nou quilmetres de vies i se substitueix el balast pel formigó ja que permet un millor manteniment de la infraestructura. A més, segons ha detallat Fons, s'installaran diferents tipus de fixacions per reduir les vibracions i el soroll. El pressupost total de les obres és d'uns 20 milions d'euros.

Fons ha explicat que s'abocaran uns 15.000 metres cúbics de formigó per substituir el balast amb l'objectiu de facilitar el manteniment i s'installaran 25.000 fixacions que far que es "minimitzin" els sorolls i les vibracions. En total, es retiraran 32.000 sacs de balast d'un metre cúbic mitjanant tres pous situats al Nus de la Trinitat i la Meridiana.Fons ha comentat que les obres són de "tal complexitat que és incompatible amb la circulació de trens i que els treballs no es poden dur a terme de nit perqu la maquinria té la base a l'Hospital de Bellvitge i els temps de desplaaments d'anada i tornada superaria l'aturada del servei i els preparatius per comenar la jornada següent. A més, ha afegit que dividir-los en dos anys hagués suposat un 50% més de temps fins als tres mesos. Altres actuacions seran la renovació de la senyalització per fer front a futurs increments del servei a la línia 1 i treballs de millora en les estacions com la renovació de cambres de baixa tensió i la motorització de portes d'accés.Durant els dos mesos, hi treballen 480 operaris repartits en dos torns i de forma simultnia entre les estacions que no tenen servei. Durant l'agost, TMB té comptabilitzades unes 50.000 validacions, un 23% que el juliol. La interrupció del servei ha fet que els usuaris hagin hagut de buscar alternatives per arribar al seu destí. En aquest sentit, l'empresa ha detectat un augment del 40% del passatge a la línia 9 nord i d'un 5% a la línia 5 respecte el juliol d'altres anys.Concretament, els usuaris poden optar per la línia 9 Nord de metro (La Sagrera - Can Zam) i els trens de Rodalies a través de les estacions de Sant Andreu Comtal (R2 \/ R2 Nord), Sant Andreu Arenal (R3 i R4), La Sagrera - Meridiana (R3 i R4) i El Clot - Aragó (R2 \/ R2 Nord), junt amb dos serveis especials dautobús que habilitar TMB amb la funció denllaar aquests transports ferroviaris i les estacions tancades de la línia 1.Posar busos en substitució del metro és "inviable"Per la seva banda, el cap de la línia 1 de TMB, José Luis Moreno, ha assegurat que seria "inviable" habilitar busos que cobrissin el trajecte de les estacions afectades perqu voldria dir que els busos haurien de sortir cada 30 segons. Segons ha comentat, en hora punta, cada tren transporta entre 500 i 600 persones cada tres minuts, per la qual cosa caldrien deu busos cada tres minuts.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés