Publicado 25/07/2019 11:50CET

AMPLIACIÓ:TMB atribueix el canvi en el dispositiu alternatiu al tall de l'L1 a la reducció del trnsit i les queixes dels afectats

Continua recomanant les línies 9 i 5 del metro com a alternatives més rpides per desplaar-se

ACN

Barcelona.-TMB ha insistit que el canvi en el dispositiu alternatiu al servei de l'L1 susps per les obres de millora entre les estacions de Fondo i Clot ha estat possible grcies a la millora en les condicions del trnsit a causa de la reducció de la mobilitat prpia del mes d'agost. Tot i aix, la regidora de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, Rosa Alarcón, ha reconegut que la modificació també s'ha produt per "la clara demanda de la Federació d'Associacions de Vens de Barcelona (FAVB), especialment de les entitats de Baró de Viver i Trinitat Vella, l'Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet i també de la Síndica de Greuges de Barcelona". Tot i aix, Alarcón ha insistit a recomanar les línies 9 i 5 del metro com a alternatives més rpides.

Alarcón ha explicat que el recorregut sencer del nou servei de bus llanadora tindr una durada de 50 minuts, el que suposa 30 minuts més del que tardava el servei de metro. Per aix, la regidora ha insistit a recomanar que la gent mantingui en la mesura del possible els hbits de transport adquirits i que segueixi utilitzant els serveis alternatius de metro i de Renfe. Som conscients que el servei de bus no és una substitució real per al servei de metro i demanem disculpes, ha explicat Alarcón, que també ha dit que les obres suposaran una millora en les infraestructures que permetran donar un servei millor i més eficient.TMB ha explicat que preveu una disminució de fins al 50% de la demanda de transport a la zona afectada, cosa que conjuntament amb el menor trnsit previst al mes dagost, especialment a la rambla Onze de Setembre i el carrer de Dublín de Sant Andreu, permetr assumir el pas de lelevat número dautobusos que circularan, tant de les línies regulars com de la llanadora.Per altra banda, la regidora de Sant Andreu, Lucía Martín, ha explicat que els cavis responen a les necessitats detectades pels vens i les venes de Sant Andreu, un dels barris més afectats pel tall. A més, el nou servei de bus llanadora, que safegir al ja existent entre Clot i Fabra i Puig, facilitar la mobilitat de les persones amb discapacitat. Un dels problemes amb lanterior llanadora és que molta gent havia danar caminat de les parades de Fabra i Puig fins a Onze de Setembre, ha explicat fent mfasi a continuació en les dificultats que havien d'afrontar les persones amb mobilitat reduda, que comptaran també amb el suport dinformadors específics en les parades afectades.Ara el nou servei realitzar totes les parades del tram de l'L1 afectat per tall, i nafegir una a Onze de Setembre. Per altra banda, Alarcón també ha explicat que es preveu que el nou dispositiu doni servei a unes 1.500 persones en hora punta cada dia fins a la reobertura del tram de metro afectat pel tall, la qual cosa ha insistit que ser com a molt tard l1 de setembre.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés