Publicado 15/03/2019 16:15

AMPLIACIÓ:Territori encarrega a FGC els primers trmits per a implantar el tren-tram entre Cambrils i Salou-PortAventura

Calvet diu que volen casar calendaris amb el projecte de desmantellament i integració de la via de la costa

ACN

Tarragona.-El Departament de Territori i Sostenibilitat ha encarregat a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) la redacció de lestudi informatiu, de la declaració dimpacte ambiental i del pla especial ferroviari per a implantar el tren-tram entre Cambrils i Salou-PortAventura. El projecte ha de substituir la línia de la costa actual, que es preveu que es desmantelli i sintegri als municipis un cop es posi en marxa la variant del corredor mediterrani. Després de reunir-se amb alcaldes i regidors del territori, Calvet ha dit que la intenció és guanyar temps i casar calendaris. Tot i aix, Foment encara no ha revelat els terminis per al desmantellament i el conseller ha insistit a reclamar la cimera prevista entre representants del govern espanyol, de la Generalitat i dels ajuntaments per tal dabordar el futur de la línia.

El conseller ha posat en valor la unitat amb qu el Govern i els ajuntaments podran defensar davant el ministeri els objectius plasmats en el mapa ferroviari del territori, entre els quals destaca la implantació dun sistema de tren-tramvia al Camp de Tarragona i la recuperació de la línia Reus-Roda per a mercaderies, entre daltres. Calvet ha avanat que el Departament ha encarregat formalment a FGC que comenci a treballar el projecte dimplantació del tramvia entre Cambrils i Salou, aprofitant el prxim desmantellament de la línia de la costa. El conseller ha assenyalat que els estudis trigaran almenys sis mesos. Dami Calvet ha argumentat que el Govern vol tenir enllestida la paperassa i els projectes abans de comenar a dialogar amb Foment i que es conegui la data dentrada en funcionament de la variant i del projecte de desmantellament i integració. La nostra voluntat és que lobligació de desmantellar casi amb la voluntat del territori dintegrar la traa ferroviria i de disposar dun sistema de transport públic. Volem un full de ruta únic, ha sentenciat. Preguntat per la decisió de les associacions de Promoció del Transport Públic (PTP) i la Plataforma en Defensa del Ferrocarril (PDF) de portar el desmantellament a Fiscalia, el conseller ha dit que és legítim, per ha recordat que desmantellar i integrar la via forma part de la Declaració dImpacte Ambiental de la variant del corredor. Contra aix no shi pot anar i no hi volem anar perqu volem complir les mesures ambientals, ha dit. El conseller ha insistit que la intenció és aprofitar aquesta obligació per poder compassar calendaris. El titular del Departament de Territori ha adms que la cimera anunciada a final dany, en la qual han de participar representants dels ajuntaments de Salou i Cambrils, Foment, Adif i la Generalitat, no sha celebrat. El conseller sha mostrat confiat que la trobada es pugui fer el més aviat possible per poder coordinar les tasques que corresponen al govern espanyol -el desmantellament i la integració- amb la implantació dun tren tramvia a Salou i Cambrils competncia de la Generalitat-. El conseller ha avanat la decisió dengegar el projecte als alcaldes de Tarragona, Reus, Salou, Cambrils i Vila-seca, en una reunió que sha fet als serveis territorials del Departament a Tarragona. Lalcalde de Salou, Pere Granados, se nha mostrat satisfet perqu el tren-tram beneficiar els vens i els turistes, i alhora, oferir un transport públic modern i sostenible. La intenció de tot plegat, ha insistit lalcalde, és assolir la plena integració i eliminar la barrera arquitectnica que suposa lactual línia. El nou corredorLa variant del corredor mediterrani entre Vandells i el nus de Vila-seca, que es podria posar en marxa al juliol, modificar els serveis ferroviaris al Camp de Tarragona. Quan es posi en marxa est previst que, cada dia, quatre trens de lR16 continun el trajecte cap a la línia dalta velocitat actual, de manera que es pugui arribar de Cambrils a Barcelona en 52 minuts. A més, els Intercity entre Tarragona i Barcelona passaran de dues a cinc freqüncies al dia i hi haur dos trens més del servei convencional. També hi haur cinc Intercity entre Reus i Barcelona, amb un temps de trajecte duna hora i tretze minuts, 38 menys que la connexió actual. També es crear la nova línia R17 que connectar lestació de Salou-PortAventura i Barcelona amb quatre freqüncies al dia.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés