Publicat 11/11/2020 14:49

AMPLIACIÓ:Temporada Alta trasllada el teatre en els supermercats a través d'una audioguia de Cabosanroque

L'espectacle planteja una histria d'intriga i forma part de la programació A distncia del festival

ACN

Girona.-El festival Temporada Alta estrena aquest divendres l'espectacle 'Audioguia per a supermercats en temps de pandmia' de la companyia Cabosanroque. Es tracta d'un udio que els espectadors podran escoltar a través del seu mbil i que hauran de seguir les instruccions que els aniran donant per l'audioguia dins d'un supermercat. D'aquesta manera, l'espectador podr gaudir d'aquesta experincia des d'on vulgui i en el moment que vulgui. Segons han avanat els artistes, el projecte va néixer durant el primer confinament, quan només es podia anar als supermercats. A partir d'aquí van comenar a plantejar un relat d'intriga que l'espectador viur en primera persona i que el tensionar fins l'hora de sortir del supermercat.

Tot i que els teatres ja fa prcticament dues setmanes que estan tancats a causa de les restriccions del públic, el festival Temporada Alta ha decidit no aturar-se i per aix manté activa la programació de la línia A distncia. Una de les estrenes més esperades d'aquesta programació és 'Audioguia per a supermercats en temps de pandmia', una coproducció del propi festival i Cabosanroque que estar disponible a partir d'aquest divendres.La idea va sorgir durant el primer confinament, quan les restriccions sanitries tan sols permetien anar al supermercat. L'integrant de Cabosanroque, Laia Torrents, ha recordat que al principi la gent només havia de portar mascareta a l'interior del supermercat. Aix va ajudar a generar una narrativa en "l'únic espai socialitzador que hi havia en aquell moment".L'altre integrant de la companyia, Roger Aixut, ha afirmat que amb la mascareta s'eliminen alguns dels trets diferencials de les persones com ara la boca o el nas. Aix fa que es generi un clima de "desconfiana". Aquesta desconfiana és la clau per iniciar el relat de misteri que planteja aquesta audioguia, en qu l'espectador es submergir en el relat. "Tothom és sospitós", ha afegit Torrents.'Audioguia per a supermercats en temps de pandmia' és un producte innovador que permet a l'espectador reviure el relat en qualsevol moment i en qualsevol lloc. Aquells qui ho vulguin, poden comprar l'entrada fins al 20 de desembre i tindran des del divendres fins a la fi del festival per descarregar-se un udio al seu mbil. Una vegada descarregat, tan sols han de portar auriculars i dirigir-se en un supermercat que tingui carnisseria i peixateria.Una vegada a la porta, l'espectador ha de posar-se els auriculars i comenar a reproduir l'udio, que l'anir guiant per on anar i qu ha de fer a l'interior del supermercat. A partir d'aquí, s'inicia un relat que "no és lineal", ja que s'explica una histria amb diversos 'flashbacks'. Aixut ha matisat que per ajudar a l'espectador a entendre que es tractaven de viatges al passat, s'han ajudat d'efectes sonors. L'artista ha recordat que els 'flashbacks' són "molt recurrents en el món del cinema", per quan tan sols tens el suport de l'udio costa més explicar que es tracta d'un viatge al passat.Tot i així, per a Torrents és un avantatge que només hi hagi udio perqu ajuda a "endinsar-se més" del relat, tal com passa amb la lectura. De fet, els dos components de Cabosanroque han apuntat que part de la grcia d'aquesta experincia és que l'espectador decideixi endinsar-se en la narrativa i s'imagini una part del relat, igual que faria llegint qualsevol novella.El misteri anir creixent en cada passa fins que el públic comena a desconfiar de qualsevol persona que hi pot haver en el supermercat, ja que la mascareta incrementa el desconeixement i la sospita de qui pot estar al darrera d'algunes de les accions que passen. Aix acabar generant una tensió que no finalitzar fins que l'espectador surti amb el carro del supermercat.Les úniques recomanacions que els artistes han fet als espectadors és que portin auriculars que cobreixen tota l'orella per poder introduir-se millor en el relat i que vagin a un establiment que no tingui la música gaire forta i que sigui de confiana. A partir d'aquí, que cadascú revisqui el seu relat en un escenari diferent.