AMPLIACIÓ:Taxi Project 2.0 desembarcarà a Brussel·les com a "lobby dels antilobbies"

Publicado 10/4/2019 14:58:59CET

Tito Álvarez explica que l'entitat neix per defensar la "classe treballadora" i que compta amb el suport de 42 associacions europees

ACN

L'Hospitalet de Llobregat.-Mig miler de taxistes han omplert aquest dimecres al migdia una de les sales dels cinemes de Gran Via 2 a la presentació de Taxi Project 2.0, que el coordinador i líder d'Élite Taxi, Alberto 'Tito' Álvarez, ha definit com el "lobby dels antilobbies" i de "la classe treballadora" que desembarcarà a Brussel·les amb l'objectiu de combatre la competència "deslleial" de les plataformes com Uber i Cabify. Segons ha destacat Álvarez, els taxistes emprenen aquest "nou repte" amb l'objectiu de "posar el taxi on es mereix" i "millorar l'excel·lència del servei". A més, ha subratllat que ara disposarà de "suport econòmic" i dels "millors professionals" després d'haver guanyat "batalles molt importants en els últims cinc anys". Per això, quan arribin al miler d'adhesions, ja començaran l'activitat a Brussel·les i s'inscriuran en el registre de lobbies.

En aquest sentit, l'associació recorda que la "pressió" s'ha de traslladar a la capital europea perquè "és on es regulen les normatives que afecten el dia a dia dels ciutadans". "Amb qualsevol normativa europea ens fulminen", ha comentat el coordinador de Taxi Project 2.0, que ha assenyalat que compta amb el suport de 42 associacions europees "molt potents". En l'acte, hi han assistit, entre d'altres, el secretari de Mobilitat, Isidre Gavín; el secretari general de Transports, Pere Padrosa; el diputat de Podem al Congrés Rafa Mayoral; el diputat de la CUP, Vidal Aragonès i al regidora de la CUP a l'Ajuntament de Barcelona Eulàlia Reguant; i la regidor de Bcomú i presidenta de TMB, Mercedes Vidal.En el transcurs de la presentació, també s'ha projectat un vídeo que ha repassat les vicissituds que ha patit el sector i els debats de convalidació dels decrets Ábalos primer i després de la Generalitat al Congrés dels Diputats i al Parlament, respectivament. Álvarez, que ha advertit sobre la recent incorporació de Cabify com a lobby a la capital europea, ha recordat els "cinc anys de lluita amb mentalitat ambiciosa" que ara ha desembocat en aquest projecte, que en els propers dies es presentarà a Madrid.Per la seva banda, el professor i assessor d'Estratègia i Transformació Digital Jordi Damià ha subratllat la importància que el sector focalitzi la seva atenció en el client fins "arribar a ser els seus preferits" entre les creixents opcions de mobilitat i ha explicat que els objectius de la plataforma han de ser "protegir un servei públic davant la competència deslleial". D'altra banda, ha apuntat com una fortalesa que l'administració estigui regulant el sector mentre que ha avisat la dificultat de captar públic més jove com a usuari del taxi.Pel que fa l'economista Sergi Cutillas ha advertit que el sector de les VTC a nivell mundial "té mils de milions per cremar" i per "destrossar el mercat". Com a tall d'exemple, ha explicat que Uber i Lift han perdut 1.800 milions d'euros i 911 MEUR, respectivament, el 2018 i no obstant això han sortit a borsa. "En canvi, el taxi és més resilient, més de la gent", ha comentat.Cutillas ha detallat que el nou projecte defensarà el futur del sector, dels drets laborals i també la democràcia, ja que tant ell com altres experts, han advertit del "nou capitalisme de vigilància que ens utilitza per nodrir-se de dades i modificar els nostres comportaments". Amb tot, creu que el camí és la modernització del sector del taxi i lluitar per al compliment de la llei.En l'acte que s'ha celebrat als Cines Filmax Gran Via, també ha intervingut l'advocat Elpidio Silva, que en el darrer any ha defensat els interessos del taxi. Adreçant-se al mig miler de taxistes, ha destacat que anaven "camí d'un funeral" i que en canvi ara han aconseguit unir-se en Taxi Project 2.0. Silva s'ha denunciat que a l'Estat hi ha hagut una situació de "pirateria permanent" i d'espoli insuportable" en els darrers 8 i 9 anys i ha culpat el govern del PP per permetre que llicència concebudes per a transports suprautonòmics es permetessin utilitzar dins de les ciutats.

L'actualitat més visitada a Aldia.cat

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2019 Europa Press. Està expressament prohibida la redistribució i la redifusió de tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense previ i exprés consentiment.