Publicado 01/02/2019 16:21

AMPLIACIÓ:Subdelegació i Ajuntament de Girona desencallen les negociacions per les obres pendents de l'AVE a la ciutat

Adif es compromet a aportar en breu un calendari per plaa Europa per queda pendent la reurbanització de la d'Espanya

ACN

Girona.-La Subdelegació del govern espanyol i l'Ajuntament de Girona han desencallat les negociacions per les obres pendents de l'AVE a la ciutat. Tant el subdelegat Albert Bramon com el regidor del Projecte Ferroviari, Carles Ribas, han qualificat la trobada de "molt positiva" i han subratllat que ha servit per reprendre el dileg després d'un any. Durant la reunió, Adif s'ha comproms a aportar en breu un calendari per a la reposició de la plaa Europa (situada a un extrem del parc Central). Per encara queda pendent veure qui assumeix qu de les obres que s'han de fer a plaa Espanya. Ribas insisteix que li pertoca a l'Estat "reposar-la íntegrament" i Bramon diu que, de moment, Adif només s'ha comproms a fer-ho en part. D'avui també n'ha sortit el compromís de fer una propera reunió d'aquí a un mes i mig a tot estirar.

La reunió per les obres pendents de l'AVE ha durat poc més de dues hores i mitja. Per part de l'Estat, a més del subdelegat hi han assistit fins a sis caps de diferents rees d'Adif. Per part de l'Ajuntament, a Ribas l'ha acompanyat el cap tcnic d'Urbanisme del consistori. La trobada, sobretot, ha perms reprendre un dileg que portava aturat des de principis del 2018. I comenar ja a tancar acords sobre tot all que encara queda per fer després de l'arribada de l'alta velocitat. "No podem negar l'evidncia que portem un any perdut, per aquesta estona de treball intens ha estat positiva", ha assegurat Ribas. "La reunió ha estat extremadament profitosa i ha deixat clara la nostra voluntat de transparncia i dileg", ha dit el subdelegat.De tot all que s'ha tractat, un primer gran bloc fa referncia a les obres pendents. Aquí s'hi inclouen, entre d'altres, la pea de plaa Europa (que forma part de la llosa), la plaa Espanya i el Mas Gri (la zona per on va comenar a perforar la tuneladora). D'entrada, com ha dit Bramon, Adif ja s'ha comproms a executar la part pendent de plaa Europa i homogenetzar-la amb la resta del parc Central. Per aix, comenar per fer arribar a l'Ajuntament un calendari concret sobre aquestes obres. Un document que s'enviar al consistori en un termini d'entre dues i tres setmanes.A més, l'Estat també refar l'espai de sota vies adjacent a l'estació de Renfe- on hi havia les taquilles de l'estació provisional d'autobusos. "Una part es destinar als serveis de manteniment d'Adif; i l'altra, quedar lliure", ha concretat Bramon.Plaa Espanya, pendentDe moment, per, les dues parts encara no han entrat a fons amb plaa Espanya. Aquestes obres es tractaran en una propera reunió, que es far d'aquí a un mes o a tot estirar- un mes i mig. Per tant, encara no se sap qui assumir qu. I les posicions, aquí, continuen com estaven abans de la reunió.El regidor del Projecte Ferroviari assegura que correspon a Adif "reposar íntegrament" aquest espai, perqu va quedar "del tot afectat" per les obres de l'AVE. L'Ajuntament s'obre a assumir la part dels carrers Bailén i Pierre Vilar. Per no la resta. "Em costaria molt d'entendre que no assumissin tot l'espai de la plaa; més que res, perqu ja es van fer crrec de treure la marquesina de l'estació provisional d'autobusos", ha concretat Carles Ribas. Per part de l'Estat, Albert Bramon reitera que Adif s'estudiar el projecte que li va enviar l'Ajuntament, per manté que, de moment, "all que és segur és que s'assumir una part de l'obra". "Per no puc assegurar que Adif la faci al 100%", subratlla. "Actitud exigent"En referncia a les obres pendents, l'Ajuntament de Girona ha adms que avui "s'ha obert una porta" amb la represa del dileg. Per al regidor, el desgla entre Subdelegació i Ajuntament en tot all que fa referncia a l'AVE és "positiu".Per Ribas també ha deixat clar que a partir d'ara seran exigents. "Estarem amatents, perqu hi ha un principi legal que és molt clar; que quan et venen a fer obres a casa i se'n van, te l'han de deixar com estava abans", ha dit Carles Ribas.Patrimoni i viaducteA partir d'ara, i a banda de les reunions directes, totes aquestes obres s'aniran tractant en una comissió de treball formada per tcnics. Bramon i Ribas, per, també han acordat engegar dues taules de treball més. La primera se centrar en temes de manteniment, i es focalitzar en el viaducte del tren convencional. "El tren convencional no es va soterrar i ara, entre d'altres, ens trobem que el viaducte té goteres i que les tanques del costat de les vies estan rovellades", ha dit Ribas. La segona taula de treball tractar exclusivament aspectes patrimonials. És a dir, els canvis de titularitat d'aquells espais que haurien de ser de l'Ajuntament, per que són propietat de l'Estat. O al revés, d'aquells que haurien de passar a mans d'Adif i que ara té el consistori. Dins aquest paquet s'hi inclouen, per exemple, part de la plaa Poeta Marquina, de plaa Espanya, del Mas Gri, de l'estació de mercaderies o la mateixa llosa del parc Central. Tant el subdelegat com el regidor del Projecte Ferroviari, per, ja han adms que aquest és un afer "molt i molt complex", per tots dos han celebrat que avui, precisament, ja se n'hagi comenat a parlar. Per últim, el subdelegat també ha explicat que durant la reunió també s'ha parlat del pla de seguretat dels túnels de l'AVE a Girona. Un document que, tot i que van passant els anys, encara continua penjat. Bramon ha avanat que "en un termini raonable, d'uns sis mesos" ja s'hauran installat ventiladors que expulsin el fum que podria haver-hi dins els túnels si es declara un incendi. Ara no n'hi ha, i aquest és el principal escull perqu la Generalitat validi el pla.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés