Publicado 07/08/2019 18:13CET

AMPLIACIÓ:Ryanair amenaa de tancar la base a l'aeroport de Girona, segons els sindicats

Els tripulants de cabina de la companyia irlandesa convoquen una vaga pel setembre

ACN

Barcelona.-Els sindicats adverteixen que Ryanair planeja tancar la seva base de Girona, Las Palmas i Tenerife Sur per l'endarreriment de l'entrega dels avions Boeing 737 Max, la pujada de costos de combustibles i l'increment dels salaris de la plantilla. La companyia aria ho ha traslladat en una mediació amb els sindicats USO i SITCPLA, que havia estat convocada pel Servei d'Intermediació i Arbitratge (SIMA) en la qual s'havia de comenar a negociar el primer convenci collectiu pels tripulants de cabina. Com a resposta a aquesta amenaa i per "protestar contra el comportament abusiu" de la línia aria, els representants dels tripulants han anunciat noves jornades de vaga pel setembre.

El tancament de les bases de Las Palmas i Tenerife Sur s'ha anunciat pel dia 8 de gener per el cessament de les activitats a Girona encara no té data. Fonts sindicals han afirmat a l'ACN que l'empresa s'ha limitat a afirmar que la base gironina "est en risc". Les mateixes fonts han explicat que les amenaces de tancament coincideixen amb les bases on hi ha més representació sindical.A més de reduir el seu camp d'acció, Ryanair també ha anunciat que dur a terme acomiadaments que, segons els sindicats, afectarien les persones amb més antiguitat. Aquests anuncis s'han produt just després que acabés la reunió amb els mediadors del SIMA, que ha acabat sense acord. "És injustificable el seu victimisme per suposades prdues, quan és una empresa amb constant augment de beneficis i que, per davant, vol efectuar acomiadaments i, per darrere, est en ple procés de reclutament de personal", ha exposat en un comunicat el portaveu de SITCPLA, Manuel Lodeiro.Conseqüncies de l'endarreriment en l'entrega dels Boeing 737MaxPrecisament, Ryanair va anunciar fa tres setmanes que es veia obligada a replantejar la prxima temporada d'hivern i la d'estiu del 2020 per l'endarreriment en l'entrega de fins a 30 avions Boeing 737 Max, el qu es traduir en la retallada i tancament d'algunes de les seves bases. Els models es van haver de quedar a terra per ser revisats arran de la caiguda de dos models idntics fa uns mesos amb el resultat de més de 300 víctimes mortals i la data del seu retorn és "incerta".Davant d'aquest panorama, Ryanair va optar per una previsió "prudent" de cara l'ús dels nous avions encarregant els Boeing Max 200s, una variant del B373Max que necessita ser certificat separadament, previsiblement dos mesos després que comencin a operar els Max. La companyia també precisa que només pot rebre entre 6 i 8 aparells al mes.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés