Publicado 04/06/2019 12:46

AMPLIACIÓ:Renfe recupera per un dia el Talgo Barcelona-Ginebra per commemorar el seu 50 aniversari

Ábalos diu que Catalunya "mereix" que aquest model es pogués incorporar a l'oferta de trens turístics

ACN

Barcelona.-Renfe ha recuperat per un dia el 'Catalán Talgo' per commemorar el mig centenari del trajecte entre Barcelona i Ginebra, que es va deixar de prestar a finals del 2010. Per aix, la companyia ha posat a disposició dels antics treballadors un dels models restaurats per fer el trajecte entre la capital catalana i Portbou, on aquests trens feien el canvi de l'ample ibric a l'ample europeu per poder entrar en territori francs sense necessitat de fer transbord. Abans de sortir des de l'Estació de Frana, el ministre de Foment, José Luis Ábalos, ha destacat que fa 50 anys l'empresa ferroviria espanyola va demostrar "capacitat industrial i d'enginyeria de primeríssim nivell" i que des d'aleshores l'Estat "s'ha convertit en una de les locomotores a nivell global". A més, ha dit que Catalunya "mereix" que aquest Talgo passi a formar part d'oferta de trens turístics, com ho són el Transcantbric o l'Al-Andalus, entre d'altres.

El ministre ha subratllat que fa mig segle el 'Catalán Talgo' va unir la capital catalana i Ginebra sense necessitat de fer transbord a la frontera i que cobria els 863 quilmetres que separaven les dues ciutats en 9 hores i 50 minuts, cosa que fa mig segle va suposar "una fita del transport ferroviari" i un "símbol de modernitat, comoditat, velocitat i innovació", ha afegit. Aleshores, la capacitat d'aquest tren per adaptar-se als amples ibric i internacional va "sorprendre", ha continuat Ábalos, i va deixar de ser un "inconvenient per al trasllat de persones i mercaderies". El 'Catalán Talgo' va escurar el seu trajecte el 1994 fins a Montpeller, ja que la xarxa francesa ja oferia múltiples opcions d'enlla amb altres ciutats, i va deixar de prestar servei el 7 d desembre del 2010. Abans, entre 1982 i 1994 va passar a ser Intercity i va passar a tenir vagons de segons classe.El ministre ha remarcat que Catalunya "est lligada a la histria ferroviria" i ha mostrat el seu "compromís ferm" perqu Catalunya disposi d'"una inversió i finanament adequats per mantenir, millorar i impulsar" les infraestructures ferroviries."Aix és fer política d'Estat en tots els sentits. Invertir en mobilitat i infraestructures de transport és la millor manera de garantir el desenvolupament de Catalunya i al conjunt d'Espanya". A més, s'ha felicitat pel fet que Catalunya sigui "l'única regió europea" amb les seves quatre capitals connectades amb alta velocitat. Amb tot, per, el ministre, per, no ha detallat cap xifra ni en qu consistiran aquestes inversions.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés