Publicado 13/08/2019 11:45CET

AMPLIACIÓ:Prop de 200 passatgers de laeroport del Prat amb destí Egipte es queden sense volar després desperar més de deu hores

La companyia Nesma Airlines cancella el vol per un desperfecte a lexterior de lavió

ACN

El Prat de Llobregat.-Uns 200 passatgers que aquest dilluns havien de volar des de laeroport del Prat cap a Luxor (Egipte) shan quedat a terra després desperar més de deu hores. Segons han fet públic els mateixos afectats a través de les xarxes socials, havien denlairar-se a primera hora de la tarda amb un vol xrter de la companyia Nesma Airlines des de Barcelona, per la sortida es va endarrerir per un desperfecte a lexterior de lavió. Els passatgers van ser inicialment compensats amb un xec per menjar mentre eren a laeroport a lespera de novetats, per al vespre el vol va quedar cancellat sense cap alternativa. Els afectats havien contractat els seus viatges a través dagncies intermediries i han lamentat la manca dinformació per part de laerolínia, que és qui va suspendre el vol.

Una de les passatgeres afectades, Mariola Dinars, ha relatat a lACN que el vol estava previst per aquest dilluns a les 15.45 h, per un treballador responsable de validar lembarcament ja els va advertir que la sortida sendarreria per un desperfecte a laeronau. Segons els van detallar, lavió havia rebut un cop dun dels fingers que enllaa la terminal amb les aeronaus, i calia veure si es podia reparar el desperfecte o bé operar el vol amb una nau alternativa.Els passatgers han apuntat que van disposar duns xecs restaurant per poder menjar durant les hores despera a la Terminal 1, si bé han lamentat que en tot moment hi va haver falta dinformació sobre lhora de sortida del vol. Finalment, passades les 20 h, des del mostrador dembarcament els van avisar que lavió no senlairaria i que el viatge quedava cancellat. Hi havia molt nerviosisme, amb tots els afectats reclamant una solució, ha explicat Dinars, que ha assegurat que la Gurdia Civil va intervenir al voltant de les 23 h per demanar a tots els passatgers que desallotgessin la zona. Els agents els van exigir que facilitessin lembarcament dun altre vol programat a Romania des de la mateixa porta don haurien dhaver volat ells a Egipte. La Gurdia Civil va venir per fer-nos por, ha afegit Dinars, que ha explicat que els van derivar a una cinta de la zona de recollida de maletes per a qu tothom recuperés el seu equipatge i comencés els trmits per reclamar els diners del viatge cancellat.Cap contacte directe amb NesmaLa mateixa afectada ha relatat que, en el seu cas, el vol a Luxor servia per iniciar un creuer de quatre dies recorrent el Nil, per passar després tres nits a El Caire. Ella havia contractat el viatge a través duna agncia intermediria, sense haver fet cap contacte amb Nesma Airlines. Una situació repetida entre tots els passatgers, ja que tothom havia gestionat la reserva a través de diferents agncies.En aquest sentit, Dinars ha criticat que cap portaveu de la companyia aria els donés informació, i que totes les dades fossin a través dun treballador ali a laerolínia. Aquest dimarts, tots els afectats estan tramitant les respectives reclamacions. Algunes agncies, segons han relatat els passatgers a les xarxes socials, els han ofert volar a mitja setmana per poder fer tota la ruta a Egipte, tal com tenien previst inicialment. Hi ha afectats, per, que han lamentat que no disposen de dies suficients de vacances per programar un viatge alternatiu, de manera que procuraran recuperar els diners perduts. Alguns testimonis han assegurat a Tv3 que el viatge per a tota quatre membres de la família els havia costat 10.000 euros.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés