Publicat 27/11/2017 18:19

AMPLIACIÓ:Pisarello, sobre la petició de Cs i PP de retirar la il·luminació groga: "Farem el que la Junta Electoral indiqui"

El primer tinent d'alcaldia diu "no compartir l'argumentació de fons" que ha obligat a despenjar la pancarta 'Llibertat presos polítics'

ACN

Barcelona.-El primer tinent d'alcaldia de l'Ajuntament de Barcelona, Gerardo Pisarello, no ha volgut valorar obertament aquest dilluns la petició de Cs i PP de retirar la il·luminació groga de fonts i edificis públics en record als consellers empresonats i els 'Jordi'. "Farem el que la Junta Electoral indiqui", ha assenyalat breument Pisarello en el col·loqui posterior a la seva conferència al Barcelona Tribuna. El primer tinent d'alcaldia sí que ha mostrat la seva disconformitat amb l'obligació de retirar la pancarta 'Llibertat presos polítics' del balcó de l'ajuntament per "trencar la neutralitat institucional", segons resolució de la mateixa Junta Electoral. "Acatem la sentència però no compartim l'argumentació de fons. Entenem que el motiu de la pancarta no era incidir en les eleccions sinó tot el contrari", ha manifestat Pisarello. "Que hi hagi persones candidates el 21-D que estiguin a la presó sí que dificulta que el procés electoral sigui imparcial", ha sentenciat el primer tinent d'alcalde.

Pisarello ha reconegut també que l'actual crisi a Catalunya afecta Barcelona. "L'economia barcelonina ha patit, no ho podem negar. Però no podem caure en l'alarmisme ni en profecies", ha valorat el primer tinent d'alcaldia, que ha defensat que administració, empreses i universitats tenen "l'obligació de conjurar-se" per potenciar, promoure i rellançar la imatge i la marca Barcelona. "Hem de ser punta de llança de canvis a altres escales", ha puntualitzat Pisarello, que ha avançat que aquest dimarts es produirà una trobada al Parc de Recerca Biomèdica entre actors científics i econòmics per buscar com reactivar l'economia barcelonina "i posar-la a l'alçada dels reptes del segle XXI". Sobre el futur del Mobile World Congress, el primer tinent d'alcalde s'ha mostrat confiat: "No hem de patir. I el millor exemple és l'èxit recent de l'Smart City Expo World Congress", ha posat sobre la taula Pisarello. "Crec que tindrem un molt bon MWC 2018 i la voluntat de GSMA és quedar-se a Barcelona", ha conclòs Pisarello.

Contingut patrocinat