Publicado 20/05/2019 17:42

AMPLIACIÓ:Paco Azorín reinterpreta 'La Traviata' "des d'una ptica feminista" i "contempornia"

La nova producció operística del Festival Castell de Peralada s'interpretar el 5 i 7 d'agost

ACN

Barcelona.-El director d'escena Paco Azorín reinterpreta la famosa pera 'La Traviata' de Giuseppe Verdi "des d'una ptica feminista" i "contempornia" amb "una posada en escena molt elegant i ser visualment molt potic i simblic". Així ho ha explicat Azorín al presentar el muntatge que s'interpretar el 5 i 7 d'agost al Festival Castell de Peralada en un espectacle produt pel mateix certamen. Acompanyat pel dissenyador Ulises Mérida, la soprano Ekaterina Bakanova i Oriol Aguil, director del Festival Castell de Peralada, Azorín ha assegurat que han intentat mirar 'La Traviata' des del punt de vista de la Violetta Valery, la protagonista, i no dels homes. Aguil ha manifestat que ser una 'Traviata' molt especial perqu "vol ser dels nostres dies i del segle XXI, una 'Traviata' que clama que ella és lliure".

Azorín ha explicat que és "un muntatge molt especial" perqu les peces del gran repertori molt conegudes del públic "són perilloses perqu tothom té una idea de com han de ser". Ha considerat que al segle XXI s'ha de fer una reinterpretació d'un paper com el de la Violetta que en el mateix títol "ja est castigada. S'ha de repetir el judici i mirar-lo des d'una ptica feminista. La Violeta és una dona lliure".El director d'escena ha apuntat que ser una obra "contempornia" amb una Violetta Valery actual en un muntatge que planteja qu faria ella avui, "com serien les seves festes i els seus amics". Tot aix acompanyat, ha explicat Azorín, per "una posada en escena molt elegant que ser visualment molt potica i simblica. Comenarem realistes per ens anirem apartant del realisme per veure una Violetta que marxar després de morir caminant cap al cel". De fet, Azorín s'ha plantejat una protagonista amb "pantalons, una dona d'ara que va a una festa cmode i aquest és el punt de partida del muntatge". Repartiment El Festival ha reunit per a l'ocasió un destacat elenc encapalat per la soprano russa Ekaterina Bakanova, que el 2015 va debutar al Covent Garden amb aquest rol substituint Sonia Yoncheva cinc hores abans de l'inici de la funció, per la qual va assolir un xit rotund. Bakanova ha explicat que li agradaven els reptes i les noves idees i les que puguin atraure al públic i ser més aviat actuals. "És molt important que totes les persones que vinguin al teatre se sentin implicades amb tot all que est passant sobre l'escenari, com si el públic estigués implicat amb all que li explico", ha afegit la soprano. El guanyador del concurs Operalia 2011, el tenor René Barbera primer premi del jurat i també premi del públic, ser Alfredo a Peralada, i el baríton nord-americ Quinn Kelsey es posar en la pell de Giorgio Germont, rol que amb qu va debutar també a la Royal Opera House el 2016. El Cor Intermezzo torna al festival al costat de lOrquestra Simfnica del Gran Teatre del Liceu sota la batuta del director Ricardo Frizza, en una producció on el dissenyador Ulises Mérida firmar el vestuari. Després de lxit assolit el 2015 amb 'Otello' de Verdi, guardonada com a Millor Producció de lAny als Premis Lírics Campoamor, Azorín torna al certamen amb 'La Traviata (sempre libera)'. Aquesta nova producció sestrenar el 5 dagost a lAuditori Parc del Castell del Festival Castell de Peralada. La nit del 7 dagost, es podr veure la segona funció.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés