Publicado 03/09/2019 15:52CET

AMPLIACIÓ:Nova protesta dels vigilants del Prat en vaga: "Menys pressió i més negociació"

La treballadora apartada per denunciar l'assetjament de la Gurdia Civil: "M'han destrossat la vida"

ACN

El Prat de Llobregat.-Els vigilants del Prat han protestat aquest dimarts a la T1 de l'Aeroport de Barcelona contra les "pressions" de la Gurdia Civil durant aquests dies de vaga, que segueix indefinida des del passat 9 d'agost. Els treballadors de Trablisa denuncien "l'assetjament continu" que estan patint als filtres de seguretat per evitar cap tipus de cua i que es pugui fer visible la seva protesta, que ha de complir uns serveis mínims del 90%. 'Aena, Trablisa i Gurdia Civil ens volen callats', 'Menys pressió i més negociació' o 'Més seguretat i menys abús d'autoritat' han estat algunes de les pancartes que els vigilants del Prat han esgrimit en el breu recorregut fins a l'interior de la terminal. La manifestació també ha servit per mostrar el suport a la Ivana Jiménez, la treballadora apartada de la feina després de denunciar l'assetjament de la Gurdia Civil i patir un atac d'ansietat: "M'han destrossat la vida", ha afirmat Jiménez.

"Ara mateix m'han tret de l'aeroport. Em va arribar una carta el 22 d'agost conforme la Gurdia Civil no em volia perqu no era apta", ha afirmat la treballadora de Trablisa, que considera totalment fals aquest argument i recorda que feia més de 14 mesos que treballava sense problemes als filtres de seguretat de l'Aeroport de Barcelona. La Ivana explica que l'origen del conflicte es remunta a l'inici de la vaga. "La Gurdia Civil té ordres de ficar-se als filtres i posar pressió als vigilants perqu als escners i als arcs anem més rpid, sense revisar a fons els equipatges ni fer controls aleatoris com mana el protocol", ha assegurat la treballadora de Trablisa. "En base a aix, jo vaig prendre mesures i vaig demanar els números de placa de dos gurdies civils, ja que no em volia responsabilitzar de cap incident de seguretat", ha continuat Jiménez, que afirma que a partir d'aquí van comenar les "amenaces, pressions i represlies". "Vaig agafar la baixa i em van comenar a fastiguejar", ha lamentat la vigilant de seguretat. "Finalment, m'han apartat del meu lloc amb l'argument que no soc apta. No és cert, l'únic que no em volen all perqu denuncio el que passa", ha concls amb resignació la Ivana. "L'empresa se sent recolzada per la Gurdia Civil, Aena, la Generalitat i el Ministeri de Foment. Així es difícil fer una negociació quan no tenen cap obligació", ha constatat l'assessor del comit de vaga de Trablisa, Joan Carles Giménez. "Continuem amb la vaga indefinida perqu és l'únic que podem fer i amb serveis mínims del 90% només la pot secundar el comit de vaga", ha assenyalat Giménez, que ha avanat que estan a l'espera que el jutjat obligui Aena a cedir-los imatges de les cmeres de seguretat "per demostrar les pressions de la Gurdia Civil i l'intrusisme de treballadors". Tardor calenta "i amb més vagues" a l'aeroport"Hi ha esquirolatge amb gent provinent de Mallorca i Madrid, i aix és una clara vulneració del dret a vaga. I no tenim constncia que la Inspecció de Treball estigui actuant", ha criticat l'assessor del comit de vaga de Trablisa. Davant aquest escenari, Giménez ha avanat que totes les pressions i assetjaments "seran denunciats" en el seu moment tant als jutjats penals com laborals perqu quedi demostrat en quines condicions s'est treballant i "per posar alguna cara vermella". "Seguirem per la via judicial que és l'única que ens queda", ha reblat. Malgrat que la vaga no est servint de moment per forar la direcció de Trablisa a un canvi d'actitud, Giménez descarta incrementar la intensitat de la mateixa. En aquest sentit, alerta que una vaga de zel és illegal i que les cues que formaria als filtres afectarien a qui no té culpa "de la usura i la incompetncia": els usuaris.Sobre el futur de la vaga indefinida, Giménez diu que es mantindr perqu "la reivindicació és l'única eina que tenim per exigir els nostres drets". En aquest sentit, afegeix que el 31 de maig de 2020 finalitza la concessió de Trablisa i que fins llavors continuaran lluitant pel que consideren just. Amb tot, l'assessor est convenut que l'empresa que prengui el relleu "també es voldr omplir les butxaques amb els drets dels treballadors" i que calen solucions definitives. "Vam comenar amb la vaga d'Eulen, ara és la de Trablisa i l'any vinent ser la de l'empresa que vingui a fer el mateix", ha assenyalat. De fet, Giménez ha avisat que es preveu una tardor calenta i "vindran més vagues" a l'Aeroport de Barcelona. "Fa poc van ser els treballadors de restauració i aquest setembre arribar una nova vaga d'un altre collectiu per l'assumpte de les licitacions a la baixa", ha concls.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés