Publicado 23/01/2019 18:35

AMPLIACIÓ:Moove Cars alerta a la Generalitat que la regulació dels VTC li pot costar 1.100 milions d'euros

L'empresa, que gestiona 750 vehicles d'aquest tipus a Barcelona, denuncia que conté mesures "discriminatries i desproporcionades"

ACN

Barcelona.-Moove Cars ha alertat a la Generalitat que la regulació del servei VTC li pot costar 1.100 milions d'euros en concepte de responsabilitat patrimonial "com a indemnització per l'expropiació de llicncies", a banda de comportar l'acomiadament de més de 3.000 persones. L'empresa, que gestiona una flota de vehicles d'aquest tipus -750 dels quals a Barcelona-, ha afirmat que la proposta anunciada pel conseller de Territori i Sostenibilitat, Dami Calvet, "l'aboca a aturar l'activitat" a la capital catalana. L'empresa també ha afirmat que les mesures que inclou el decret precontractar entre quinze minuts i una hora abans, prohibir la geolocalització i obligar a tornar a la base després de cada servei- són "absolutament discriminatries i desproporcionades".

A parer d'aquesta empresa, el plantejament actual és "totalment injust" perqu no afectar les aplicacions mbils de les emissores de rdio-taxi, "que a la prctica ofereixen el mateix servei que Uber i Cabify". Per tant, afegeix, posa els propietaris de llicncies de VTC en una situació de "desavantatge" davant dels "competidors més directes". També indica que les mesures "atempten contra la llibertat de mercat" i preserven el "monopoli" del taxi. A banda, la firma acusa Calvet d'utilitzar la figura del decret llei per "evitar" impugnacions, i considera que la seva decisió és "totalment incoherent" amb la política del Govern en matria de ciutats intelligents (en referncia al vocable angls 'smart cities') i "d'atracció de talent i inversions". També considera que comportar danys a la indústria de l'autombil.Finalment, l'entitat demana empara al vicepresident del Govern i conseller d'Economia, Pere Aragons, així com al conseller de treball, Afers Socials i Familíes, Chakir el Homrani, i al conseller de Polítiques Digitals i Administració Pública, Jordi Puigneró.En declaracions a l'ACN, el conseller delegat de l'empresa, Rafael García Tapia, ha lamentat que el decret que prepara el Govern torna a canviar-los el marc de joc, després que ja ho fes el govern espanyol a través del reial decret que va aprovar a finals de desembre. En tot cas, aquell reial decret "establia almenys un termini compensatori d'entre quatre i sis anys", mentre que el decret de la Generalitat, sembla que no en preveur cap.A més, el responsable de la firma, que ocupa uns 750 conductors a Barcelona, ha lamentat que es parla de regulació del sector VTC "per no se'ns crida per participar-hi, com sí es fa amb el sector del taxi".En aquest sentit, García Tapia considera impossibles d'assumir per al sector les mesures estrella del decret que prepara el Govern, concretament la precontractació, "bé sigui d'un quart o d'una hora" o el retorn a la base després de cada servei que, a més, "comporta un cost mediambiental qüestionable".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés