Publicat 28/09/2020 15:03

AMPLIACIÓ:Montblanc es reivindica com a destinació turística rural i de naturalesa i deixa el patrimoni cultural en un segon terme

Prop d'una quinzena destabliments lluiran un segell de qualitat que els acredita dins del projecte 'Respira Montblanc'

ACN

Montblanc.-Montblanc vol fer valer el seu potencial com a territori rural i de naturalesa i engega un projecte turístic, motivat pel mateix sector privat, en temps de coronavirus. De fet, s'hi treballa des de fa mesos i ara la proposta s'acaba de fer pública. Diversos establiments dhostaleria i restauració lluiran un distintiu que els acreditar com a espais inclosos en el projecte Respira Montblanc. De moment, n'hi ha prop duna quinzena previstos, si bé lOficina de Turisme confia que la xifra sacabi doblant. El territori es vol desmarcar de la Costa Daurada amb una nova imatge promocional que vol anar més enll del patrimoni cultural característic del territori, lligada a conceptes com natura, sostenibilitat, paisatge i producte de proximitat.

Els empresaris han decidit impulsar una marca diferent a la de Montblanc medieval i explotar el vessant natural i paisatgístic de la comarca, com a destinació segura i tranquilla en temps de coronavirus. Allotjaments rurals, restaurants, negocis del sector agroalimentari i dintermediació volen establir aliances, amb el suport de lOficina Municipal de Turisme de Montblanc, qui acreditar cada any els establiments que reuneixen els requisits de qualitat, com a espai que semmarca en aquesta nova marca anomenada Respira Montblanc. Formar-ne part és voluntari i obert a qualsevol activitat relacionada amb el turisme. Per cal complir un decleg de compromisos.El declegLa condició indispensable per formar-ne part és el compromís de cada establiment o empresa turística a complir amb un decleg que ha estat redactat i aprovat durant aquest temps. Els deu compromisos fan referncia per exemple a la relació amb productors locals, la difusió de la cultura i tradicions populars, així com les garanties sanitries i de qualitat, etc. Els establiments seran auditats i avaluats cada any i rebran un distintiu de Respira Montblanc de lany en curs. Són les primeres passes dun projecte que ser pioner, més orientat a la natura i la relaxació, i no tant en el patrimoni, afirma el regidor de Turisme de lAjuntament de Montblanc, Oriol Pallissó. Lendem del dia mundial del Turisme, Montblanc ha presentat aquesta nova marca que anteposa la natura al patrimoni, de la qual sen far difusió amb imatges grfiques i un vídeo promocional. La idea és que entre els establiments ofereixin paquets de productes i experincies sota aquest segell distintiu. Ser una experincia molt positiva per mantenir el llistó de la qualitat; crec que cada cop serem més, diu el propietari del restaurant El Molí del Mallol de Montblanc, Anton Tarrats. Ruth Ceperuelo, empresria d'allotjaments rurals a Vilaverd, explica que la gent ve aquí a respirar, daquí va sorgir el nom de lagrupació, ens desmarquem de destinacions massificades, conclou.