Publicado 20/03/2019 12:35

AMPLIACIÓ:Més de 100.000 persones han acceptat les noves condicions de Cabify des que va tornar a Barcelona

El fundador i conseller delegat de la companyia, Juan De Antonio, confirma que facilitar la informació requerida per la Generalitat

ACN

Barcelona.-Més de 100.000 persones han acceptat les noves condicions de Cabify des que fa dues setmanes va restablir el servei a Barcelona i que requereix una sola precontractació de 15 minuts abans del primer servei, esquivant així el decret de la Generalitat. En un conferncia al 'Frum Europa', el fundador i conseller delegat de la companyia, Juan de Antonio, ha defensat que Cabify "aporta valor" a la ciutat i ha dit que el suport dels ciutadans durant aquestes dies és "significatiu i aclaridor". "Des de Cabify estimem Catalunya i Barcelona i ho demostrem amb fets", ha assegurat De Antonio. D'altra banda, el fundador de la plataforma ha confirmat davant la presncia del secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín i el secretari de Transports, Pere Padrosa- que facilitaran la informació requerida per la Generalitat dins del termini deu dies previst i ha afirmat que no "és una excepció", ja que és una demanda que altres autoritats també solliciten quan comencen a operar als seus mercats.

De Antonio ha explicat que la companyia ha optat per tornar a operar a Barcelona amb el mateix model que el de les tradicionals VTC de "forma transitria", tot i que ha precisat que el que preferiria és l'anterior, és a dir, com a agncia de viatges. En aquest sentit, ha rebutjat que la companyia hagi empleat una "argúcia legal" i ha lamentat que en el seu moment probablement !no van ser capaos" d'explicar-ho bé. De Antonio ha assegurat que el model "s'ajusta a la normativa vigent" i que si ara es qüestiona també s'estar posant en dubte el model tradicional.El mxim responsable de la companyia també ha comentat que ha optat per tornar a Barcelona per defensar els més de 2.000 llocs de treball que implicava la seva sortida de la ciutat després de l'aprovació del decret de la Generalitat, segons ha dit, i per donar la "llibertat al ciutad d'escollir la millor opció". A més, ha afegit que "mai ha defensat un tracte de favor" per a la plataforma i ha garantit que l'empresa compleix amb la legalitat en matria de transport, administrativa i tributries. En aquest darrer punt, ha assegurat que l'empresa est domiciliada a Delaware perqu els trmits són més "gils". Durant la seva intervenció, el conseller delegat de Cabify ha lamentat que les institucions locals posin "traves" a projectes innovadors. "Som l'única empresa que les seves prpies instncies posa pals a les rodes", s'ha queixat, a més de preguntar-se "quin és el missatge" que es trasllada a la societat i als inversors.D'altra banda, De Antonio ha garantit que Cabify "no vol fer fora ningú" i ha ests la m al sector del taxi, ja que sosté que tots tenen cabuda en el mercat i que la "convivncia és una realitat" en altres pasos mentre "aquí hi ha l'excepció". El fundador de la plataforma ha ofert, per exemple, que a partir de l'aplicació de la companyia es pugui integrar el servei de taxi i altres serveis de mobilitat i ha assenyalat que "el taxi te una srie de regulacions que es poden flexibilitzar". El responsable de la companyia considera que el taxi no té falta d'aplicacions tecnolgiques sinó que "el major problema que ha patit recentment és que té líders molt radicals a qui no ha interessat mirar endavant". "No representen la majoria del sector del taxi a qui els interessa treballar i creuen el que progrés és bo", ha afegit.D'altra banda, el fundador de Cabify ha aplaudit la proposta del RACC d'equiparar els VTC i els taxi, en el marc de les 45 propostes presentades aquest dimarts per millorar la mobilitat a Barcelona i que suggeria plataformes com Uber i Cabify abonessin un plus per acabar fent una bossa comuna per comprar les llicncies de taxi. Per de Antonio, la transmissió de llicncies per sobre els 100.000 euros quan "inicialment només eren autoritzacions administratives" és un valor que s'ha donat en un "mercat entre particulars" sense la intervenció dels VTC i ha defensat que "una millor gestió ens beneficiaria a tots".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés