Publicado 01/03/2019 13:40

AMPLIACIÓ:Mercabarna va tancar el 2018 amb 2,2 milions de tones comercialitzades, nou rcord histric

L'elaboració de producte fresc al ZAC segueix a l'ala i la xifra de facturació se situa en els 5.500 MEUR

ACN

Barcelona.-Mercabarna va tancar l'any passat amb nou rcord histric pel que fa a la comercialització d'aliments. Concretament, les 700 empreses que hi operen van distribuir 2,2 milions de tones, un 4% més que en l'exercici anterior. L'elaboració de producte fresc per a l'hostaleria a la Zona d'Activitats Complementries (ZAC) va registrar un increment del 6,76% amb gairebé un milió de tones comercialitzades, consolidant-se com el sector que més creix per davant del de les fruites i hortalisses que l'any 2018 va distribuir 1,1 milió de tones, un 2,2% més. Agustí Colom, president de Mercabarna, ha destacat que aquest volum de vendes s'ha tradut en una facturació de 5.500 MEUR que situa el mercat com la cinquena empresa catalana en volum de facturació. Pel que fa al benefici, també va ser de rcord l'any passat situant-se en els 10,4 MEUR abans d'impostos.

Tot i que els mercats centrals continuen comercialitzant més del 50% del producte que distribueix Mercabarna, són les 400 empreses de la ZAC, la Zona d'Activitats Complementries, les que més van contribuir a l'increment de l'activitat comercial a Mercabarna l'any passat. Concretament, durant el 2018 van comercialitzar 993.842 tones de producte fresc elaborat, un 6,76% més que l'any anterior. Aquest increment ha estat motivat per la creixent demanda del sector de la restauració i dels consumidors finals daliments frescos preparats per consumir. Les empreses del ZAC es dediquen a aportar valor afegit al producte fresc comercialitzant, per exemple, brotxetes de verdures, preparats de diferents varietats d'enciams, peix netejat i trossejat o preparats carnis. Una d'aquestes empreses és Gran Blau, impulsada per la cinquena generació d'una família de peixaters majoristes de Mercabarna que van creure que donar servei a la restauració era una bona manera de donar continutat al negoci i adaptar-se als nous perfils de clients. Després de 10 anys d'activitat, actualment treballen per uns 500 restaurants de Catalunya i les Illes Balears als qui ofereixen manipulacions artesanals de peix. Així, serveixen des de peces sense manipular a brotxetes de peix i marisc.Ampliació de MercabarnaDurant la roda de premsa de presentació de resultats de l'any passat, el president de Mercabarna, Agustí Colom, ha reconegut que el creixement constant de l'activitat obliga a treballar en una ampliació de les actuals installacions. Aquí, ha informat que estan "molt a prop" d'arribar a un acord amb el Consorci de la Zona Franca per comprar uns terrenys de 20 hectrees per fer aquesta ampliació. "Estem treballant ja fa temps en aconseguir aquests terrenys que al Pla General Metropolit ja es preveia que acollissin equipaments relacionats amb l'activitat alimentria", ha afegit.Benefici rcordMercabarna va aconseguir l'any 2018 un benefici abans d'impostos de 10,4 MEUR, un 49,3% més que l'any anterior. Un increment que s'explica per la venda de l'antiga nau de l'autoservei majorista Makro per 4,7 MEUR a una empresa crnia que ja operava a Mercabarna. Uns beneficis, ha destacat Agustí Colom, que, com ja és habitual, es destinaran en bona part a inversions que aquest 2019 s'enfilaran fins els 17 MEUR i que apostaran "per lecologia, la lluita contra el malbaratament alimentari, la modernització de les infraestructures del recinte i per apropar Mercabarna als ciutadans".D'entre les inversions destaquen els 6,1 MEUR que es destinaran a la construcció del Biomarket, el nou mercat ecolgic, i a la urbanització del seu entorn; o els 1,7 MEUR que es destinaran a la renovació de l'enllumenat públic de tot el recinte de Mercabarna.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés