Publicado 14/11/2019 14:57

AMPLIACIÓ:Menys turistes per amb estades més llargues a la ciutat de Tarragona

La consellera de Turisme reconeix que el tancament de lamfiteatre ha tingut un impacte negatiu en la marca Tarragona

ACN

Tarragona.-Els turistes que aquest estiu han visitat Tarragona han fet estades més llargues a la ciutat per han estat menys que lany passat. Són dades de lObservatori del Departament dInnovació Turística Eurecat que ha presentat aquest dijous lAjuntament de Tarragona. Tot i el descens dun 5,7% en les pernoctacions als hotels i cmpings, la consellera de Turisme, Laura Castel, ha fet un balan positiu de la temporada. Castel ha atribut la baixada a una situació general arreu de lEstat i ha donat per bones les xifres docupació, que han estat dun 73% als cmpings i dun 79% als hotels. També sha mostrat satisfeta per laugment del temps destada a la ciutat, fins a les 2,1 nits de mitjana als hotels i les 4,8 nits als cmping.

Entre l1 de juny i el 30 de setembre a la ciutat shan registrat 808.000 pernoctacions, 50.000 menys que el 2018. En els hotels, els principals mercats emissors han estat lestatal, amb un 33,7% dels visitants, i el catal, amb un 17,8%, seguits del francs i el britnic. En els cmpings la proporció ha estat diferent. Aquí els turistes catalans han estat els més habituals, amb un 45%. Segons Castel la situació sha produt perqu bona part de les persones que tenen una plaa estable als establiments són catalans. També hi ha hagut un bon comportament del mercat estatal, que ha suposat el 21% del total, i del francs, que ha estat el 10%. Segons ha explicat el gerent del Patronat de Turisme, Ángel Arenas, no hi ha hagut un descens especialment significatiu de visitants de la resta dEspanya i ha rebutjat que hi hagi raons polítiques al darrere. De fet, la caiguda ha estat del 4%, inferior a la de turistes britnics o alemanys, que han baixat un 11%. Castel ha vist amb bons ulls lincrement del temps mitj destada dels visitants. Als hotels ha augmentat d1,8 nits lestiu passat, a 2,1; mentre que als cmpings ha crescut de 4,7 nits de mitjana a 4,8. Segons la consellera aquest és un dels objectius que shan marcat per als propers anys, ja que més temps destada dels turistes vol dir més despesa per persona. Tot i aix, ha indicat que no disposen encara dun estudi que permeti saber amb exactitud limpacte econmic que té el turisme a la ciutat i de la despesa mitjana dels visitants. Promoció en dos eixosUna de les fites que sha marcat la conselleria és la dincrementar el coneixement de la ciutat i dels seus atractius entre el públic. Castel ha reconegut que a Catalunya encara es coneix poc Tarragona. Arenas ha concretat que treballen en dos eixos per solucionar-ho, tant a nivell local com internacional. Duna banda la promoció del patrimoni, tot posant en valor que Tarragona és lúnica ciutat catalana declarada Patrimoni de la Humanitat per la Unesco. De laltra, ressaltant la mediterranetat, a través de les platges, la gastronomia i els castells. Si hem de ser una destinació de 365 dies lany, hem de tenir turisme cultural. Cal generar una marca més potent, coneguda i amb notorietat, ha indicat Arenas. El prestigi de la marca Tarragona per, ha patit un revés en els darrers mesos amb el tancament de lamfiteatre rom a causa del seu deteriorament. Així ho ha reconegut Castel, que a la vegada ha reiterat que la voluntat de lequip de govern és tenir els monuments en condicions. Per aconseguir-ho destinaran més partida pressupostria lany vinent. També sha mostrat optimista respecte que el monument ja estigui prou restaurat com per reobrir-lo al públic abans del maig, quan se celebra Tarraco Viva. Tot i aix ha exposat que es va parlar amb els creadors de lespectacle Amfiteatrvm, que es fa les nits destiu, per si shagués de replantejar en cas que lamfiteatre no estigués operatiu.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés