Publicado 23/08/2019 12:00CET

AMPLIACIÓ:Malestar entre els transportistes que s'han de desviar per la Jonquera per l'augment de costos i cues que suposa

La cimera del G-7 a Biarritz fa que els vehicles pesats hagin de passar per la localitat alt-empordanesa

ACN

La Jonquera.-Malestar entre els transportistes que s'han de desviar per La Jonquera com a conseqüncia de la prohibició de circular camions per la frontera al seu pas per Irún. Els conductors asseguren que els costos d'autopista passant pel tram catal i seguint després per l'A-9 de la Catalunya del nord són "molt més importants". A més, el fet que tots els camions hagin de creuar per per aquesta zona fa preveure llargues cues, agreujades per les obres a la via francesa, els controls antiterroristes i el retorn de les vacances d'estiu de molts vehicles. L'Alejandro un conductor afectat explica que l'empresa ha hagut de modificar la seva ruta per les restriccions. "Sempre passava per Irún, que és més curt i econmic per anar a Madrid, per no ens queda una altra opció", assenyala.

La cimera del G-7 porta de corcoll molts transportistes que tenien previst circular per la frontera al seu pas per Irún, per entrar o sortir de l'estat espanyol. El problema és que la prohibició de passar per la zona on se celebra la reunió - Biarritz - obliga els conductors de vehicles pesants a anar per la Jonquera, fet que implica més despeses i més quilmetres. Aix en el millor dels casos, ja que aquells que descarreguen a localitats franceses com Bordeus es veuen obligats a quedar-se aturats, o bé fer prop de 500 quilmetres de volta per poder entrar.L'augment de costos es registra, bsicament, en l'increment de litres de combustible que gasten pels quilmetres que han de fer de més, per també en els peatges d'autopista. L'Alejandro viatja de Berlin a Madrid. En una situació normal, passaria pel tram subterrani que va de Lió a Limoges i Bordeus, que és gratut i de prop de 350 quilmetres.Des de Bordeus entraria directament a l'estat espanyol a través de la frontera d'Irún i d'all a Madrid. Amb la restricció s'ha vist obligat a passar per la ruta que porta fins a la Jonquera on es paguen tots els trams d'autopista i, a més, li suposa una despesa extra de carburant ja que la ruta fins a Madrid és més llarga."La veritat és que és bastant complicat perqu t'obliga a anar per una zona alternativa, més llarga, més cara i que suposa un maldecap per a nosaltres", assenyala.Agreujat pels turistesUn dels problemes afegits a l'increment de camions que passen per la Jonquera és les previsibles retencions en aquesta zona per la tornada de molts turistes de les seves vacances. En Joaquín és un altre transportista afectat i que dona per fet que hi haur importants cues. "Aquest cap de setmana ser complicat. Fa dues setmanes vaig passar per aquí i ja hi havia aglomeracions molt importants", assenyala.A més, cal tenir en compte que l'autopista A-9 just després de la Jonquera i fins el Voló (Catalunya del Nord) est en obres amb la velocitat limitada en els dos sentits, fet que alenteix la circulació i afavoreix el collapse. A tots aquests problemes cal tenir en compte els controls policials antiterroristes que es fan als peatges, i que redueixen de quatre a només un carril habilitat ja que la Gendarmeria vol inspeccionar els vehicles de manera individual.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2020 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés