Publicado 18/09/2019 09:57

AMPLIACIÓ:Lucena assegura que la quarta pista del Prat "no és viable" a molt llarg termini

El president d'Aena es reunir en les properes setmanes amb representants dels ajuntaments i organitzacions afectades

ACN

Barcelona.-El president d'Aena, Maurici Lucena, ha assegurat que la quarta pista al mar de l'Aeroport de Barcelona-El Prat "a molt llarg termini és una opció que no és viable". Així ho ha explicat a Catalunya Rdio, on ha assegurat que en les properes setmanes es reunir amb els principals agents afectats per l'aeroport per exposar-los les opcions que hi ha per al creixement de la infraestructura, opcions que no ha detallat. Així, es reunir amb representants de l'Ajuntament de Barcelona, la Generalitat, l'rea Metropolitana de Barcelona (AMB) i dels consistoris del Prat, Viladecans, Gav, Castelldefels i Sant Boi, així com agents econmics i socials. Lucena ha dit que les opcions busquen assolir els 70 milions de passatgers el 2026.

Lucena ha dit que cal un "debat honest i tcnicament slid" sobre el model de Barcelona i Catalunya per a les properes dcades. Ha posat en valor que actualment El Prat és "referent estratgic del Mediterrani" i ha apostat per fer una reflexió sobre "qu es vol fer amb aquest aeroport que parteix d'una base esplndida" a la vista que la demanda continua creixent.És en aquesta reflexió que ha dit que segons la seva opinió la solució no és la quarta pista per no ha concretat quines són les opcions que plantejar als afectats per "cortesia institucional". "Plantejarem diferents opcions", ha dit. Aquestes opcions han de permetre passar dels 55 milions de passatgers als 70 milions el 2026. Tot i aix, ha assegurat estar tranquil perqu "amb la capacitat actual s'arriba perfectament". "Tenim temps", ha declarat, al mateix temps per que ha apostat per afrontar el debat per aconseguir "capacitat addicional". Ha afegit que "en parallel" al treball de les opcions per al Prat, s'invertir en "més capacitat, reformes i ampliacions" a l'Aeroport de Girona, on ha insistit que faran arribar un ramal de l'Ave fins a la mateixa terminal. "En la meva opinió i la dels tcnics d'Aena, Girona i Barcelona són perfectament complementaris", ha declarat.Pel que fa a Reus, ha assegurat que també és un aeroport "molt important" i que també hi haur inversions perqu "és un punt d'entrada fonamental" i una zona "que necessita aquesta pista d'aterratge".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés