Publicado 04/06/2019 16:57

AMPLIACIÓ:L'pera 'Tosca' de Puccini torna al Liceu amb una producció "més humana" a crrec de Paco Azorín

Liudmyla Monastyrska, Jonathan Tetelman i Erwin Schrott protagonitzen el triangle amorós del clebre melodrama itali

ACN

Barcelona.-La 'Tosca' de Giacomo Puccini torna al Gran Teatre del Liceu del 9 al 28 de juny amb la reposició d'una producció de la temporada 2013-2014 del director d'escena Paco Azorín. "Hem fet una producció més humana. Sóc més hum que fa quatre anys", ha avanat Azorín sobre els canvis que han introdut juntament amb el director musical John Fiore. La soprano ucranesa Liudmyla Monastyrska encarnar el rol de Tosca, alternada amb Tatiana Serjan, i els tenors Jonathan Tetelman i Roberto Aronica donaran vida a Cavaradossi. El triangle amorós el completaran els barítons Erwin Schrott i Lucio Gallo com a baró Scarpia. La producció apropa encara més l'element hum a escena, amb Azorín exigint als cantants connexió sentimental amb el públic i polint escenografia respecte l'anterior producció.

"La humanitat que busco en els cantants és una cosa molt cinematogrfica. Necessito humanitat", ha assegurat Azorín en la presentació de 'Tosca' aquest dimarts al Liceu. Al cap de quatre anys torna amb una reposició que vol fer encara més propera al públic, i que amb l'ajuda de cantants com Jonathan Tetelman, que debuta en el rol, espera complir amb escreix. "El tret del Jonathan és la naturalitat", afirma. Aix és el que busca en els cantants, amb qui treballa per a qu siguin més que res actors. Per contribuir a aquesta humanitat, Azorín ha simplificat considerablement el vestuari per tal de fer-lo més intemporal. "Quatre anys més tard he vist que rallava la disfressa. Volia que es veiés l'ésser hum que hi havia dins". El director, format a Barcelona, ha modificat l'escenografia per incidir en aspectes de la trama com la connexió de l'església amb la repressió. "A l'acte segon fem un gir, també escenogrfic, per veure la part de darrere del poder, i com aquest est connectat amb l'església, també a dia d'avui". El tercer acte és "oníric i potic", gairebé "de somni", assegura Azorín sobre el lirisme de l'últim tram.Si bé el concepte de la producció és el mateix que fa quatre anys, s'ha fet a mida per als artistes que en aquesta ocasió representaran els tres protagonistes. El baró Scarpia (Erwin Schrott), cap de policia, sospita que Mario Cavaradossi (Jonathan Tetelman) ha ajudat a fugir el republic Cesare Angelotti. Scarpia conven Tosca, a qui estima secretament, de qu el seu marit Mario l'ha trat. Scarpia acaba condemnant a mort al marit de Tosca, qui només es pot salvar si accedeix als reclams sexuals del baró. El destí fatídic de la parella fa honor al to dramtic de l'pera de Puccini. La soprano Liudmyla Monastyrska no actua per primera vegada al Liceu ni tampoc és nova en el rol de Tosca. "És un paper que adoro, representa una dona molt forta", ha apuntat la ucranesa, que donar veu a moments memorables com l'ria del segon acte 'Vissi d'arte' en qu canta desesperada arran del xantatge sexual d'Scarpia. Precisament Erwin Schrott, qui encarna el baró Scarpia, ha reconegut que els rols de malvat comporten una crrega molt complexa, per que en aquesta reposició el personatge té els seus propis dubtes i davant de Tosca se sent "vulnerable". "Sense els dolents no existirien els bons. La seva humanitat reflexa la seva maldat", ha assenyalat el baríton. Pel que fa a la vessant musical, l'actual director de l'pera i el Ballet Nacional de Noruega, John Fiore, s'estrena al Liceu per no en la direcció d'una de les peres més representades de la histria. El Liceu ha acollit 176 representacions de 'Tosca'. "Puccini és compacte, no hi ha ni una nota que es perdi. Est summament ben escrita, és molt efectiva", ha apuntat Fiore. El director ha destacat el respecte que Azorín ha tingut amb la partitura, sense deixar-li de donar un toc personal, per sense desviar-se de la melodia i el to. pera per menys de 35 anys'Tosca' és el proper títol incls en la iniciativa del Liceu 'Under 35' dirigida exclusivament a joves de fins a 35 anys. Les entrades, a un preu de 15 euros, es van acabar en 30 minuts."No decidim nosaltres qu agrada als joves o nens. Donem-los la possibilitat que ho vegin i ja decidiran", ha argumentat la directora artística del Liceu, Christina Sheppelman. El director musical, Jonh Fiore, ha assegurat que l'pera és la forma d'art més completa: "Ho combina tot, poesia, drama, música i orquestra".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés