Publicado 01/08/2019 13:37

AMPLIACIÓ:Lespectacle divulgatiu de Tarraco enguany tindr deu representacions a lamfiteatre de Tarragonaa

En la segona edició d'Amfiteatrvm hi participen 100 persones i es podr veure els divendres i dissabtes dagost

ACN

Tarragona.-Lespectacle Amfiteatrvm de divulgació de la histria de la Tarragona romana tindr enguany deu representacions a lamfiteatre de la ciutat. Es podr veure els divendres i dissabtes dagost i est destinat als turisme familiar. En la proposta hi participa un equip de 100 persones i en la seva segona edició guanya en espectacularitat. Es comptar amb tres projectors que permetran recrear amb més fidelitat lacció de larena, que com a fil argumental tindr la histria dun home que vol ser gladiador, i saprofitar per explicar com va ser el dia de la inauguració de lamfiteatre. El Patronat de Turisme hi ha destinat un pressupost de 200.000 euros.

Entre les persones que fan possible lespectacle hi ha membres del grup de recreació histrica Thaleia, que ha aportat la seva experincia a lhora de crear una histria fictícia per amb un alt rigor histric. Alguns dels actors de Thaleia se situaran a les grades per animar el públic i ajudar així a incrementar el realisme de la funció. Els grans protagonistes per seran tres actors professionals, especialitzats en fer de dobles en pellícules dacció, que recrearan lluites de gladiadors en directe. Lespectacle explicar la histria dun gladiador que mor en un combat i com un amic seu vol aprendre a ser-ho per venjar-lo, en el context de la inauguració de lamfiteatre de Tarraco.La vessant tecnolgica de lespectacle lha desenvolupada lempresa Digivision. El seu director, José Antonio Muñoz, ha destacat lesfor que sha fet perqu sigui rigorós a nivell histric i científic. El pressupost destinat, de 200.000 euros, ha destacat que és important, per que queda molt curt per generar un gran impacte visual. Amb tot, ha posat en valor que les innovacions que es van fer any rere any per explicar la Tarragona romana a través de les noves tecnologies les reciclen per crear nous continguts. Els esforos que es fan són acumulatius. Cada any no podem fer continguts totalment nous, per aprofitem els de lany passat i els recuperem per projectes futur, ja siguin museístics o de difusió, ha comentat. Normalment no es té aquesta picardia, ha reconegut.La consellera de Turisme de Tarragona, Laura Castel, ha destacat que la ciutat ofereix una oferta turística de qualitat que posa en valor el patrimoni i la seva histria. Volem ser capdavanters en la recreació de la histria, ha remarcat, i en aquest aspecte lús de les noves tecnologies hi té un paper important, també en el fet de contribuir a la creació duna indústria vinculada.Castel ha exposat que en ledició de lany passat dAmfiteatrvm es va assolir una ocupació del 90% en les nou sessions que es van fer, amb 6.446 espectadors. A banda, de diumenge a dijous dagost es fan visites nocturnes a lamfiteatre, que inclouen una projecció de 30 minuts. En els 19 dies que es va fer lestiu passat hi van passar 2.818 persones. Unes xifres que han estat ben valorades des de la conselleria de Cultura i sespera que aquest any encara es puguin incrementar.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés