Publicado 02/04/2019 14:22

AMPLIACIÓ:Les obres d'urbanització dels entorns de la Sagrera comenaran al setembre i acabaran al 2021

La transformació de més de 2.000 metres quadrats té un pressupost de prop de 7 MEUR

ACN

Barcelona.-Les obres d'urbanització dels entorns de l'estació de la Sagrera comenaran al setembre, després que la Comissió de Govern hagi donat llum verda al projecte de Barcelona Sagrera Alta Velocitat per urbanitzar els carrers Gran de la Sagrera, Garcilaso i Berenguer de Palou. Amb un pressupost de 6,9 MEUR, s'urbanitzaran més de 2.000 metres quadrats i s'obriran dos nous vials de connexió per a vianants, un d'ells al carrer Josep Estivill, així com carrils bici, zones d'estada i més zones verdes. Aprovada la licitació, es preveu que l'adjudicació es faci entre el maig i el juny per poder comenar al setembre les obres, amb la previsió d'acabar-les l'any 2021.

Al carrer Gran de la Sagrera tram Costa Rica-Garcilaso tindr una calada central formada per tres carrils i dos sentits de circulació. Hi haur un carril mixt en sentit sud, un carril de vehicles en sentit nord i un carril bus en sentit nord. La vorera a la banda mar ser de 5 metres d'amplada i es preveu que hi hagi elements de jardineria, enllumenat i mobiliari. La vorera a la banda muntanya ser menys ampla, tindr 2,20 metres.Al carrer de Garcilaso entre Gran de la Sagrera i el nou vial que el connectar amb el carrer Clara Zetkin, hi haur dues zones: per sota del carrer Berenguer de Palou s'habilitar un espai d'aparcaments en cordó. En canvi, entre Gran de la Sagrera i Berenguer de Palou, al costat Bess, hi haur un cordó d'aparcament i un carril bici bidireccional adjacent a la vorera. Al costat Llobregat hi haur dos carrils de circulació i un de bus adjacent a vorera. Pel que fa al carrer de Berenguer de Palou tram Garcilaso-Ferran Turné-, la vorera muntanya tindr una amplada variable de 4,7 a 7,2 metres i hi haur arbrat i enllumenat. La vorera mar ser de 4 metres i tindr nous punts de llum. La calada central tindr dos carrils un de vehicles i un carril bus i un únic sentit de circulació. Hi haur una terciana que integrar una filera de tillers ja existents, dues parades de bus i un carril bici bidireccional entre la terciana i la vorera mar.La tinenta d'alcaldia d'Urbanisme, Janet Sanz, ha destacat que la urbanització de la zona prioritza la bicicleta, la mobilitat dels vianants i els espais d'estada. "La ciutat té un deute histric amb la Sagrera", ha reconegut. Al seu torn, la regidora de Sant Andreu, Laia Ortiz, també ha subratllat que, a més d'urbanitzar la zona, s'est "omplint" d'equipaments. La Font del Gaig s'ubicar al carrer Garcilaso Ortiz també ha destacat la recuperació i implantació de la Font del Gaig com un dels elements que preveu el projecte. La font, que durant molt anys ha estat el punt de trobada del barri, es va retirar l'any 2001 com a conseqüncia del desús i estat de conservació. La voluntat, per, era buscar un nova ubicació en tractar-se d'un símbol del barri. Aquesta nova ubicació ser a la vorera nord del carrer de Garcilaso, al tram entre el carrer Gran de la Sagrera i el de Berenguer de Palou, orientada en direcció al carrer Gran de la Sagrera i integrada en una zona d'estada.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés