Publicado 14/01/2019 12:45

AMPLIACIÓ:Les obres d'eixamplament de l'andana dels FGC a l'estació de Provena finalitzaran per Sant Joan

Un dels accessos servir només d'entrada i l'actual exclusivament de sortida

ACN

Barcelona.-Les obres d'eixamplament de l'andana dels Ferrocarrils de la Generalitat en sentit Sarri finalitzaran per Sant Joan, segons ha explicat aquest dilluns el conseller de Territori i Sostenibilitat, Dami Calvet, en una visita als treballs que s'estan duent a terme sota la confluncia dels carrers Balmes i Rosselló. Actualment, per aquest punt hi passen 4.700 persones en hora punta i fins a un total de 8,6 milions de viatgers en un any. Les obres han consistit en l'ampliació d'un tram d'andana de 27 metres de longitud, on es passar dels tres metres útils als vuit mitjanant una galeria de 50 metres. Una de les característiques d'aquesta actuació és la construcció d'un accés que només s'usar per als fluxos d'entrada mentre que l'actual només ser de sortida.

Es tracta d'una solució "novedosa a un repte i a un problema puntual" i ser l'única de la xarxa de Ferrocarrils amb aquest sistema d'entrada i sortida, segons ha detallat Calvet, que ha afegit que els treballs d'eixamplament de l'andana no només busca més comfortabilitat sinó "també de capacitat i seguretat". La concentració de viatgers a l'andana de Provena en sentit Sarri ja va obligar fa uns anys a installar unes mampares per motius de seguretat. L'andana sobre la qual s'han fet els treballs es va construir fa un segle i actualment "no tenia la dimensió suficient", segons ha recordat Calvet. De fet, l'estació de Provena és la segona més concorreguda de la línia del Valls, després de Plaa Catalunya, i 30.000 persones l'utilitzen com a intermodal, és a dir, per enllaar amb la línia 3 o 5 del metro.Segons ha manifestat el conseller de Territori, eixamplar l'andana de tres a vuit metres i una nova entrada amb escales i ascensors, entre d'altres, és una obra de "gran enginyeria" tot i ser de "dimensions limitades i cost limitat" ja que és "molt singular des del punt de vista de la solucions". En la mateixa, línia els responsables de l'obra han destacat que s'ha construt una galeria en una estació dels anys 20 que mentrestant s'havia de mantenir en servei i sota uns carrers tan transitats com Balmes i Rosselló.Calvet ha afirmat que l'objectiu és aconseguir "més i millor transport públic" i ha avanat que a l'espera de tancar les xifres definitives gairebé tots els operadors han incrementat en nombre de viatgers. En el cas de FGC, la companyia va explicar la setmana passada que s'han assolit xifres rcord al 2018, fins als 87 milions d'usuaris. El conseller ha assegurat que per aix a la Generalitat se li plantegen més "reptes de futur", com les obres d'actualització en la línia del Valls, amb l'entrada en funcionament de nous trams de Terrassa i Sabadell; de 15 nous trens de manera progressiva -a partir del 2020- que fixaran la freqüncia de pas entre Sant Cugat i Barcelona en 2,5 minuts; un segon túnel a Vallvidrera i el projecte d'unir la línia del Baix Llobregat-Anoia i la del Valls entre les estacions de Grcia i Plaa Espanya. Aquesta darrera actuació es presentar al llarg d'aquest any i est previst que es comenci a licitar el 2020.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés